tisdag, juni 27, 2006

Want ya!

Ibland undrar jag.

Jag VILL komma in på skolan.
Hissbyggande är inget för mig. Inte i längden i alla fall.
Man tjänar dåligt och måste jobba mycket. Dessutom är det tråkigt.

Men vissa dagar är det rätt skönt att nästan bli av med fingrarna i vinkelslipen och tappa en 60-kilos motor på stålhättan för att händerna är inoljade i hydraulolja.

Då har man skrapat ihop tillräckligt mycket manlighet för att kunna gå hem och vattna sin rosa pelargon och danssjunga till Darin utan att behöva fundera så mycket på det.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Shit! Jag skulle aldrig ha gett dig en rosa pelargon! farliga grejor!

tisdag, juni 27, 2006  
Blogger Lisa menar...

Men fatta. Du har sökt en BRANDMANSSKOLA. Det är också macho. Då kan man ha... typ 116 rosa pelargoner, lite beroende på hur mycket man dansar och mimar.

onsdag, juni 28, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag vet! Skitsmart!
Jag kan till och med ha kvar mina Peter Jöback-låtar på datorn.
Men en rosa motorsåg får jag nog vänta med.

onsdag, juni 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Oh,vad jag älskar din vurm för rosa Jöback-prylar.Eller rättare sagt att du erkänner att du vurmar för detta. Puss på dig min manlige son!

torsdag, juni 29, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home