onsdag, juni 28, 2006

Tänk om.

Häromdagen lästa jag min gamla dagbok.
Den skrev jag i när jag gick i fjärde klass.
Mest handlade den om tjejer och fotboll. Som väntat.

Min tjejlista:

1. Anna K
2. Emmy J
3. Sofie S
4. Johanna N

Det var ungefär de fyra jag koncentrerade mig på. Alla andra kom femma.
Utom Emmys lillasyster Linn. Henne var jag kär i nästan jämt.
Så hon räknas inte.

Mitt i dagboken förde jag statistik. Den bestod av två spalter.
Ovanför varje spalt stod ett namn. Sofie på ena sidan. Johanna på andra.
Sen var det bara att dra ett streck för varje gång man varit ihop med respektive tjej.
Johanna vann med 14-11.

Tänk om jag hade lagt ner all tid jag ägnade åt att jaga flickor till att träna tennis eller något istället. Då hade jag blivit proffs!
Proffs får gå på kändisfester. Med riktiga kändisar.
Såna som Maja i The Sounds.

Henne hade jag lätt kunnat vara ihop med minst 26 gånger!

4 Comments:

Blogger Lisa menar...

Ey, lammkött! Både Johanna och Sofie var ju äldre än du. OCH Anna och Emmy. Fasen. Det får väl vara någon ordning på torpet. Jag tror för övrigt att Sounds-Maja är rätt störig. Men cool och snygg är hon ju så klart.

onsdag, juni 28, 2006  
Blogger Lisa menar...

Och varför varför VARFÖR tjuvläste jag aldrig detta sprängstoff med hemlisar? Du tjuvläste ju min. Du läste till och med in den på kasettband och spelade upp den för Calle Bauge, tror jag visst. Nedra skitunge.

onsdag, juni 28, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Oj, gjorde jag?
Det var elakt gjort.
Och vad i hela helvetet hade Calle Bauge gjort för att förtjäna det?! Vi slogs ju jämt, han och jag!

onsdag, juni 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Tssss. Det där minns jag. Det är rätt så fiffigt att vara en lillmes ibland. Då kan man smyga omkring lite varstans utan att någon egentligen märker det. Synd bara att jag nu istället förvandlats till en hundra-kilos grizzly istället. Något säger mig att de inte är lika smidiga och osynliga som små kycklingar? PS. Det var säkert Calles fel, alltihop. Visst? DS.

fredag, juni 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home