torsdag, december 07, 2006

Enligt uppgift är han fortfarande på fri fot.

Satt på stationen i tisdags kväll vid halv tolv och väntade på pendeln. Tyst, lugnt och skönt och korsord i City. Då kom Monstret och satte sig bredvid mig med sin mobiltelefon i högsta hugg.

-Tja, Simon! Läget!? Vi ska snacka! Sjukt länge till mitt pendeltåg går! Fett tråkigt! Måste snacka lite! Kom igen nu! Va inte så boring! Slagga imån istället! Schyssta! Fan! Tönt! Okej, hörs.

Nästa namn i listan.

-Fan Verre, länge sen ju! Läget?! Simon ville inte snacka så jag ringde dig! Har sjukt trist!Pendeljäveln kommer om en halvtimma! Måste snacka! Fan, va inte lika tråkig som Simon! Schyssta?! Tio minuter bara! Come on, tönt! Shit, vad händer, alla är så jäkla sega! Var närvarande då! Prata med mig! Prata om provet! Fan också! Okej, hörs.

Och så nästa.

-Tja, mannen! Vi ska snacka! Väntar på pendeln! Fett tråkigt! Bara tio minuter! Kom igen nu! Fan du anar inte! Mitt tåg kommer fyra minuter för tidigt! Hinner inte med dig mer nu! Måste dra! Hörs!

Här nånstans hade jag slagit bort tankarna på att strypa honom ungefär tretton gånger. Att pendeln kom några minuter innan avgång kan alltså ha räddat livet på Sveriges i särklass störigaste femtonåring.

Jävla SL.