fredag, november 24, 2006

Det är ju tre könsord på en gång! Det går ju faktiskt inte...

När jag var liten lekte jag mycket med en kille som heter Johan. Vi hade samma humor. Roliga miner och fula människor var något av det bästa vi visste. Och konstiga ord. Det fanns egentligen ingenting som vi inte kunde gapskratta åt. (Ja, det är samma Johan som jag klottrade en barnbok full av snoppar med.)

En fredagkväll när vi som vanligt hängde på fritidsgården hittade vi en bok med djur i. Det skulle vi aldrig ha gjort. Redan vid pungråttorna med stora öron började det spåra ur. Sidorna knycklades och revs i vår iver och vi skrattade så tårarna rann. Det var det ena konstiga djuret efter det andra. Hundar med enorma könsorgan och korta svansar. Vindögda kattdjur. Myrslokar. You name it.

Att inte huset rämnade när vi upptäckte ett djur som kallades snabelslidmus måste betraktas som ett smärre mirakel.

Johan alltså.

You're my man.

8 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Hahaha...sånt e ju jättekul ju!

Trevlig helg på dig Dick...

fredag, november 24, 2006  
Anonymous Anonym menar...

en snabelslidmus kan inte vara det lättaste att hitta nuförtiden.

lördag, november 25, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Pollyprettypants: Eh..Dick?

Vargakvinnan: Jag har aldrig sett någon i verkligheten, tyvärr. Det hade livat upp! Säg till om du hittar en.

söndag, november 26, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag försökte vara litte rolig....Dick = Snopp som du kanske vet....

måndag, november 27, 2006  
Blogger jennypenny menar...

he he.. är du fortfarande lika lättroad?... hoppas det :)

måndag, november 27, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag tröstade ett par föräldrar idag på ett utvceklingssamtal. De var oroliga för sin son som kunde skratta i evigheter åt INGENTING!!! tillsammans med en viss kompis.
Då berättade jag om dig och Johan, och sa att det blev "rediga" pojkar av er båda. En brandman och en polis ( i framtiden i alla fall).
Bra med berättelser ur verkliga livet när man tröstar andra.

måndag, november 27, 2006  
Anonymous Anonym menar...

jag lovar att hojta till om jag skulle göra en sådan upptäckt.

tisdag, november 28, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det verkar högst troligt att en mus som bor i en snabel måste vara av typen slidmus , eller möjligen glidmus.

torsdag, november 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home