måndag, november 20, 2006

Det handlar bara om att hålla balansen.

I eftermiddags bestämde jag mig. Nu fick det vara nog. Inte kan man gå omkring och vara tjurig och tråkig när det finns så mycket fina löv i naturen.

Efter en kort middagsvila snörade jag på mig löparskorna (som egentligen bara är ett par billiga men skitsnygga sneakers som jag köpt på second hand) och skuttade ut i spåret. Nu jävlar skulle jag springa mig glad.

Och iväg bar det. Över stock och sten och hala löv i en rasande fart. Benen gick som trumpinnar och jag kände hur ilskan och tristessen långsamt rann av mig och lämnade ett tunt spår efter mig på min väg mot målet.

Då slocknade lyset.

Resten av vägen blev en enda lång halk- och snubbelföreställning som folk förmodligen hade betalat pengar för att få se. Men hem kom jag. Utan att bli överfallen av vare sig snuskgubbar eller vargar och med ett leende på läpparna.

Nu tänker jag vara glad året ut.

Allt annat är så himla tråkigt.

5 Comments:

Blogger S menar...

Låter inte som du snyggsprang i alla fall. Bra jobbat!

tisdag, november 21, 2006  
Blogger Nakenchock menar...

Jag förstår inte. Jag trodde man bara blev lycklig av saker som gjorde mig tjock, slapp och lat. Kanelgifflar, sällskapsspel och ligga i sängen en söndag med din syster. Springa sig glad? Jag tror du är snubblande nära att ha fått det om bakfoten.

tisdag, november 21, 2006  
Blogger Jenny menar...

Låter som en bra ide. Att springa och vara glad. Ska jag oxå göra resten av året!

onsdag, november 22, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sandra: Onej. Det var ungefär raka motsatsen. Blir mycket roligare så.

Nakenchock: Jag vet, jag är lite motsägelsefull ibland. Men ha i bakhuvudet att ju mer du springer desto fler kanelgifflar kan du trycka i dig utan att väcka det dåliga samvetet. Tänk så.

Tiffany!: Det ÄR en bra idé. Jag är övertygad. Idag byter jag löpningen mot en simtur i Valsta Simhall. Kan nog funka det också.

onsdag, november 22, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Det är faktiskt skitjobbigt att springa 5 km om dagen, fyra dagar i veckan , vecka ut och vecka in.
Tror jag.... jag börjar i morr'n.

torsdag, november 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home