tisdag, december 26, 2006

Get your hands of my sisteeeeeeeeeer!!!!

Under en julhelg med familjen pratas det mycket minnen. Roliga minnen.

Lillasyster Maja tittade lyriskt på mig häromdagen och konstaterade att jag minsann hade varit hennes hårdföre bodyguard under skoltiden. Och eftersom jag känner mig själv som en väldigt lugn, försynt och snäll medmänniska bad jag skeptiskt henne att förtydliga begreppet "hårdför" lite.

-Jamen, typ en gång så var det en kille i fyran som tog min och min kompis mössor och kastade upp på skolans tak. Då ropade jag på dig så sprang du ifatt honom och lyfte upp honom i byxorna och hängde honom upp och ner i en gunga och sa att han skulle ge fan i att retas.

Lugn, försynt och snäll.

Nästan alltid, alltså.

2 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Jag visst väl att jag kunde lite på att du tar hand om dina systrar. Eller tog, rättare sagt, för historien utspelade ju sig på den tiden man fortfarande gick på mellanstadiet.
Men fortsätt så, tag hand om storasyster lite också när du ända är så nära henne.

tisdag, december 26, 2006  
Blogger Peppe menar...

Åh, jag blir så avundsjuk! Alla vi storebrorslösa barn kan bara gå omkring och drömma om dylikt beskydd.

onsdag, december 27, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home