torsdag, december 21, 2006

Sen gick vi och sjöng "O, Helga natt!" på karaoke.

Var i Uppsala igår med några kompisar.

-Hur gammal tror ni att hon är? frågade Henke oss andra där vi satt med varsin öl i handen och alldeles för många innanför västen. Han pekade på en blond tjej med långt hår. Vi granskade noga och slog vad. Och eftersom en sådan vadslagning mister all sin funktion om man inte tar reda på tjejens ålder bestämde jag mig för att göra oss en tjänst.

Problemet uppenbarade sig på min väg fram mot henne. Inte kan man väl gå rakt fram till en kvinna och fråga om hennes ålder bara sådär? Och att försvara sin framfusighet med att "vi är några killar som slagit vad..." låter så amerikanskt och patetiskt. Alltså måste man linda in frågan och få henne att avslöja svaret utan att behöva ställa frågan.

Så jag lindade.

-Hej. Petter.
-Hej. Julia.
-Hur långt hår har du?
-En meter ungefär.
-Okej. Hur gammal är du?
-38.
-Okej, då vet jag. Hoppas du har roligt ikväll. Hej då!

Och folk säger att man tappar omdömet när man är full...

3 Comments:

Blogger A. menar...

Tycker du lindade in det fullt tillräckligt! :-)

fredag, december 22, 2006  
Blogger S menar...

Du har gett smidighet ett ansikte.

fredag, december 22, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag tänkte att åldersfrågan bara skulle bli hälften så konstig om jag ställde en till dum. Det gäller att tänka logiskt.

tisdag, december 26, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home