torsdag, december 07, 2006

Du måste flytta på dig så jag kommer fram!

Det värsta med att vara utan sällskap en längre tid är inte att man festar lite för mycket, saknar någon att mysa med, sover ensam allt som oftast eller att man alltid blir den som åker på disken. Inte ens att man inte kan kramas när man vill hör dit.

Det värsta är att man ALLTID sätter sig själv i första hand. Att man alltid är prio 1.

Tänkte att det är dags att inse att allt inte kretsar kring mig igen. Andra behöver också få ta lite plats.

Så:

Från och med nu ska alla meningar jag säger/skriver börja med ordet "du" istället för "jag".

6 Comments:

Blogger dddd menar...

Eh... Ja, just det. För man prioriterar INTE sig själv i första hand när man är två. Ehum. Host, host. Harkel. Ursäkta mig, jag ska bara...

torsdag, december 07, 2006  
Blogger Jenny menar...

Men själva meningen med att vara ensam är ju att man just FÅR prioritera sig själv eftersom man själv är den viktigaste personen i sitt liv! =)

torsdag, december 07, 2006  
Blogger A. menar...

Nästan så fint skrivet att jag blir tårögd... Men jag fortsätter nog prioritera mig själv ett tag till... :-)

fredag, december 08, 2006  
Blogger Peppe menar...

Du. Parförhållanden är ju höjden av narcissism, man går omkring och njuter av att bli beundrad och älskad av en annan person.

Åtminstone i början.

...fast jag tycker att det är en intressant idé att börja kallas sig själv du. Lite förvirrande, lite sjuk, men samtidigt intressant.

fredag, december 08, 2006  
Blogger S menar...

Måste nog erkänna att det är en av de finaste sakerna med att vara singel att få prioritera som jag vill. Nästan alltid.

Räcker det inte att vi kallar dig för du?

fredag, december 08, 2006  
Anonymous Anonym menar...

ska vi mysa? o prioritera varandra först?

fredag, december 08, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home