lördag, december 16, 2006

Japp, och i kronologisk ordning förstås.

Det här med att hyra film har alltid varit en lyx i mina ögon. Att få cykla ner till videobutiken på stan och ägna evigheter åt att vända och vrida på färgranna fodral och välja lösgodis just efter vilken typ av film man valt. Salt för skräckisar och sött för komedier. Det är en hel vetenskap, det där.

Första veckan som arbetslös höll jag på att gå in i filmtittarväggen.

Trevlig filmuthyrerska: -Det blir 59 kronor. Sen ser jag att du har en skuld på 21 kronor för några filmer du inte lämnat in i tid också.

Jag: -Jaha. Vad är det för filmer då?

Trevlig filmuthyrerska läser från datorskärmen: -Jönssonligan på Mallorca, Jönssonligan dyker upp igen och Jönssonligan får guldfeber.

Kanske ändå var tur att jag fick ett jobb till slut.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

jönssonligan är dock rolig. jävligt rolig.

söndag, december 17, 2006  
Blogger dddd menar...

Jag förväntade mig något saftigare, haha. Det hade varit kul om hon sagt något i stil med... Eller, nej... Jag ska nog inte skriva det. Jag vill inte att du blockerar mig.

söndag, december 17, 2006  
Blogger Ninde menar...

Ha,ha ja det kunde ha slutat illa det där ;)

måndag, december 18, 2006  
Blogger S menar...

Har inte sett Jönsonliganfilmerna sen jag var liten. Men de har ju någon form av klassikerstatus. Kanske något att hyra i jul, kan behöva lite omväxling.

måndag, december 18, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home