måndag, december 11, 2006

Never EVER ange sina källor!

Idag hade vi klassråd. Ni vet ett sånt där möte där man diskuterar viktiga saker som huruvida maten i skolmatsalen är ätbar eller inte och när man ska ha nästa disco på fritidsgården.

Det har jag inte varit med om sen högstadiet.

När vi betat av de övre punkterna på dagordningen blev ordet plötsligt mitt. Jag sammanfattade plikttroget vad vi i nollningskommittén planerar att utsätta de stackars nollorna för i början av nästa termin. Hinderbana och snöbollskrig och nattlig fys och allt sånt där. Klassen nickade instämmande och det blev dags att presentera årets fusknollor. Marika, Max, Patrik och Peter gör sig beredda.

Sist ut är Peter a.k.a. Freddie Mercury.

-Jag tänkte spela en uber-fåfäng Peter Siependyrkare med rosa scarf till blåstället och glitter på bröstet och örhängen. Ska låna passande kläder och sånt av Petter.

Funderar på om jag ska anmäla Peter till en kurs i att veta hut.

Alternativt skjuta honom.

7 Comments:

Blogger Sara menar...

Det var väl det jag visste! ;) Ända sen det där inlägget om Saturday Night Fever har jag haft mina misstankar. Så de är ingen idé att du försöker få Freddie-lookalike att framstå i dålig dager. Vi tycker om dig ändå med eller utan rosa glitter och passande pärlor.
(Sara fnittar förtjust för sig själv resten av kvällen)

måndag, december 11, 2006  
Blogger Jenny menar...

Hahaha, stackare. Men det är så med skelett i garderoben. Förr eller senare kommer de fram.

måndag, december 11, 2006  
Blogger Nakenchock menar...

Jag tror jag beskrev dig någon gång med "han dyrkar fotboll och Elton John". Men jag antar att den där Peter var samme kille som retade dig för dina "böggardiner"? Typiskt.

tisdag, december 12, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Nej, Peter är en skön kille. Böggardinerna var en annan, mindre trevlig, grabb som klagade på.

Jag tycker fortfarande att de är fina.

tisdag, december 12, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Och när jag skriver att "Peter är en skön kille" menar jag naturligtvis INTE de gånger han hävdar att jag glittrar mig på bröstet och har färgranna scarfs och tajta jeans.

Och Elton John? Mr Mercury ligger mig betydligt varmare om hjärtat.

tisdag, december 12, 2006  
Blogger S menar...

Kan man inte få se bildbevis på de färggranna scarfsen?

tisdag, december 12, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag har inga, jag har inga, JAG HAR INGA!

tisdag, december 12, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home