onsdag, mars 07, 2007

Där står alla pojka...eh...flick...näe. Vi står på rad.


Stolta kusiner. Från vänster: Tove, Jens, Petter, Jonathan.
Minns ni kusinfesten?
Det är först på senare år vi kusiner umgås utan att klä ut oss. Under hela vår barndom gjorde vi det. Att få dra ut stora utklädningslådan under Majas säng och rafsa ihop den snyggaste outfiten var det bästa vi visste.
Och när alla var klara togs det kort. (Hade våra mammor och pappor varit riktigt snälla så uppträdde vi också. Med sång och dans.)
När jag var hemma i Småland senast roade jag mig med att bläddra igenom familjens alla fotoalbum som min syster Lisa så flitigt organiserat. Överallt fanns det bilder på utklädda barn. Det var prinsessor, cowboys, punkare, apor. You name it. Det tog många foton och skratt innan jag upptäckte det.
Jag var nästan alltid utklädd till tjej.
Blommiga kalsonger kanske inte är bra för mig?

6 Comments:

Blogger Lisa menar...

Men du klär som tjej. Det kan ingen ta ifrån dig. Den där klänningen är som gjord för dig.

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger Ninde menar...

Håller helt med Lisa. du var klockren som tjej. Till och med lilla handväskan i ett stadigt grepp :)

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger S menar...

Du lyckas hålla väskan casual, men snyggt och samtidigt bära upp din outfit. Imponerande.

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger Johanna menar...

otroligt snygg

torsdag, mars 08, 2007  
Blogger A. menar...

Du är snygg ingen tvekan om det... :-)

Kusinträff, efterson du verkar ha ett bra förhållande till såna ska jag inte såga det som företeelse helt. Bara krasst kommentera att jag (och bröderna) har ett speciellt förhållande till de samlingarna i Småland på somrarna. Kankse beroende på att vi fick höra att de haft femårsjubileum av kusinträffarna där nere förra året...
Gissa hur många gånger vi varit där?
Gissa hur många gånger vi varit bjudna?

Och hur den odrägliga mostern med stolthet berättade alla hur kul det var den helgen varje sommar när ALLA kusiner samlades....

torsdag, mars 08, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Den lille knodden i mitten med läppar som antyder andnöd bjöd på japansk maltwhisky i Sigtuna häromkvällen.Han har artat sig bra den pojken!

torsdag, mars 08, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home