tisdag, mars 06, 2007

Modo, svett och tårar.

Jag har varit här förut. Oron. Förväntningarna. Ilskan och glädjen. Allt är sig likt (och förenas visst fortfarande i ett lätt illamående).

Det var denna tiden på året min f.d. flickvän knappt vågade möta min blick. Det var idag mamma brukade springa runt i huset och ställa undan alla vaser och ömtåliga föremål som skulle kunna tänkas hamna inom räckhåll. Och det var dagar som denna min lillasyster med en klump i halsen frågade pappa om han trodde att hon skulle våga smita förbi mig och tvn på väg mot sitt rum.

Alla var rädda för stormen.

Och nu är vi alltså här igen. Jag skäms så svetten pärlar sig i pannan på mig när jag erkänner min upphetsning inför vad som väntar. Om jag fick välja hade jag önskat att jag inte var en så himla normal kille ibland. Att jag slapp gilla sånt här pinsamt. Men nu gör jag alltså det.

Och idag är Dagen D.

D som i hockeyslutspel.

11 Comments:

Anonymous Anonym menar...

haha, men det är rätt. :)

tisdag, mars 06, 2007  
Blogger Klagan menar...

ooooo vad det är spännande. själv hejjar jag på FBK. inte mitt fel att jag kommer därifrån, skyller allt på mina föräldrar. så, FBK yeah! det är lugnt, du kan få mobba mig när vi förlorat mot mora...

tisdag, mars 06, 2007  
Blogger Björnen menar...

Äh! Det är ju bara kassa lag kvar ju! Får väl köpa DVD:erna med slutspelen 2003 och 2005 bara för att se lite bra spel.

*avundsjuk som bara den...*

tisdag, mars 06, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag har fått men för livet! När MoDo förlorar en slutspelsmatch blir jag helt nervös och går runt som på nålar. Jag är så rädd för att jag på något sätt ska komma i kontakt med dig. Det bästa är nog om jag låser in mig i lägenheten, stänger av mobiltelefonen och håller mig minst hundra meter ifrån msn. Frågan är bara om det hjälper, minnena sitter så hårt...

tisdag, mars 06, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Mitt bästa PetterModo-minne är ifrån under någon sluspelsvår i gymnasiet då Kalle och Filip en dag kom till skolan i varsin hemmagjord (läs sämre begagnad med texten ditmålad med tuschpenna) t-shirt. Texten på t-shirtsen var "Modo suger" respektive "Ove Molin är bäst". Gemlalakejerna förstod inte allvaret men jag iaktog hur Petter var mörk i blicken hela dagen och under gymnastiken tacklade Filip in i ribbstolarna med avsikt att förlama. Det var en härlig tid! Heja Challe

tisdag, mars 06, 2007  
Blogger Lisa menar...

Nervöst. Ska Stockholm stå kvar efter den här påfrestningen? Knivig fråga. Om du så mycket som kommer på tanken att du vill se slutspelsmatcher på storbildsprojektor på Götgatan så vill jag att du förvarnar åtminstone en timme innan. Sönderslagna soffbord passar inte min inredning. Jag måste madrassera vardagsrummet i så fall.

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger A. menar...

Modo? På allvar? En som jag förstått smålänning med brinnande känslor för Modo?


VAd har hänt med Troja Ljungby? :-)

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger S menar...

Men det verkar ju ha avlöpt fint. Väl?

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jess: Tur det. Jag hade inte kunnat avstå ändå.

Klagan: Jag dömer ingen. Men FBK är nog det jag tycker minst om efter krig, domare och svåra sjukdomar.

Björnen: Ni kommer nog igen ni också. Hockey är inte så lätt som det ser ut.

Soffie: Jag gav dig chips i "alla hjärtans dag"-present, glömde bort dina födelsedagar och var omöjligt att umgås med under vissa perioder varje år.

Varför var du tillsammans med mig egentligen? För pengarna?

Arvid: Inte för att jag har höga tankar om Gemlapojkarna, men bättre än SÅ borde de faktiskt ha vetat. Kalle och Filip blev aldrig riktigt förlåtna i mina ögon efter den dagen.

Du är förresten den enda som vågat sitta kvar en hel Modo-match bredvid mig. Det är stort.

Å andra sidan har du ju medvetet brutit nyckelbenet på dig själv också, så jag borde egentligen inte bli förvånad.

Lisa: Det hade jag inte ens tänkt på förrän nu. Lysande idé. Ses vi på torsdag då?

A: Här väljer jag att sammanfatta läget med ett citat från den RIKTIGA Tybbe Däla:

"Här har ni till en ny hall, idiotjävlar!"

...varpå han kastade upp en tjuga på taket till Trojas ishall. Sen fortsatte han mucka gräl med livrädda Ljungbybor.

Troja är inget vi gillar i mina hemtrakter.

Sandra: Jag var tjurig och arg och ledsen ett tag. Men min terapiboll som jag så förutseende lagt fram på sängen hjälpte efter en stunds kastande in i väggen. Nu ser jag framåt. Imorgon är det match igen...

onsdag, mars 07, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag var ung och dum! Det är den enda förklaringen jag kan komma på...

onsdag, mars 07, 2007  
Blogger A. menar...

Jag tror jag skulle gilla den riktiga Tybbe Dälä... haha...

Ljungby var ingen höjdare då jag besökte orten. Trots "stor festival" haha

onsdag, mars 07, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home