måndag, april 09, 2007

På påskfika i Kunskapens hus.

Idag åkte jag och lillasyster med pojkvän till mormor och fikade. Det brukar innebära mängder av kakor och en massa korsordslösning.

Idag var inget undantag.

Att lösa korsord med mormor brukar vara rena självmordet. Mormor kan allt. Hon är som en vandrande nationalencyklopedi med grått krulligt hår och hörapparat. Vill man ha minsta tillstymmelse till självförtroende kvar efter ett besök hos mormor bör man vänligt men bestämt avböja alla erbjudande om att lösa korsord.

Men idag hände något. Plötsligt var det jag som fyllde i luckorna efter mormor. Jag liksom bara "det är Jean Paul Sartre som ska in under valde bort pris på sex bokstäver. S-A-R-T-R-E. Filosofen, du vet, mormor" och "skriv O-T-A-G-B-A-R efter kan straff vara uppe till höger". Och mormor bara "shit alltså, du är ju värsta grym, Petter!" och jag bara rulade fett.

Jag kanske överdriver liiiite, men 10% av korsordet gjorde jag i alla fall.

Och det är en rätt kraftig ökning jämfört med senast.

6 Comments:

Blogger Lisa menar...

Stort! Jag har också haft ETT sådant tillfälle i mitt liv. Det var något ungdomligt, typ hiphop, som tanten inte kunde. Jag kände mig smartast i stan i flera dagar efteråt...

tisdag, april 10, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Haha, det verkar vara återkommande. Igår var vi där igen.

"Hör ihop med hop". Tre bokstäver. Börjar på H.

Mormor kunde det inte då heller.

tisdag, april 10, 2007  
Blogger Ninde menar...

Ha,ha min mamma har löst korsord sen hon var 25 typ. Fortfarande får man hjälpa henne med vissa grundämnesförkortningar..men hip hop klarar hon :D

tisdag, april 10, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Grundämnena är min paradgren. Där leker jag.

tisdag, april 10, 2007  
Blogger Björnen menar...

Lillis, dags att du sliter dig från korsorden och istället gör utmaningen jag har lagt upp åt dig på min blogg!

tisdag, april 10, 2007  
Blogger Unknown menar...

Hahaha!! Damn, tack för att jag fick skratta lite..Jag jobbar fortfarande på att lyckas med detta...nån dag..
Hursomhelst, grattis!

onsdag, april 11, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home