måndag, april 02, 2007

Game, set, Max.

Jag har alltid varit grym på att hitta på nya lekar.

Det har varit lekar med kompisar, lekar med syskon och till och med lekar som bara jag själv får leka (nej, slå genast bort alla snuskiga tankar!). "Backleken" och "Svärdet i magen" är bara några exempel. Den sistnämna var vi visserligen flera om att uppfinna, men den är för genial för att inte nämnas i sammanhanget.

I fredags var det dags igen.

Max och jag har alltid haft olika uppfattning om vad som är bra och dålig underhållning. Max är en kille som hatar schlager, tycker polisonger är fint och anser att fotboll är tråkigt. Jag tycker tvärtom. Allt jag gillar hatar Max, och vice versa. Ni förstår poängen.

Under fredagens grillning bestämde vi oss således för att så fort någon av oss tyckte något, var den andre tvungen att argumentera för motsatsen. Lite barnsligt kan tyckas, men öl gör sånt med oss människor.

Vi tyckte båda (hur motsägelsefullt det än låter) att det var en jätterolig lek fram till att Max sa att "han inte alls var så förtjust i att gå omkring med petflaskor trädda på snöre i sitt anus".

Då ville jag inte vara med mer.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Måste säga att svärdet i magen är en mycket roligare lek. Finns det nån lek som slår den??? Nästa gång vi ses kanske vi ska göra ett nytt försök att leka den igen. Måste bara se till att hitta ett lagom spetsigt plastsvärd och hålla Per långt bort från torktumlaren, tror det skulle bli lite svårare att få ut honom ur den nu... Länge leve svärdet i magen och kasta nyplanterad havre som bomber. Det var bättre förr. Massa kramar

måndag, april 02, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Inte för att du inte verkar vara en hyvens typ men den där max alltså...jag gillar honom redan.

måndag, april 02, 2007  
Blogger Björnen menar...

Det där om att säga emot allt som alla säger låter som jag, en vanlig bra dag. Har en inbyggd reflex att alltid säga emot folk som verkar alldeles för självsäkra för sitt eget bästa. Även om jag egentligen håller med...

måndag, april 02, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag säger som Pang, Max du verkar vara en redig en men Max är min nya kärlek. Kan du kanske ge honom till mig? Ja, jag vet att du inte vet vem jag är men jag vill ha honom ändå. Han kan bo i min garderob.

onsdag, april 18, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home