torsdag, mars 22, 2007

Tell me, Clarice - have the lambs stopped screaming?

Igår ringde det till mig under en lektion. De välbekanta vibrationerna i fickan fick mig som vanligt att ivrigt slita upp telefonen för att se vilket söthuvud som ringer och vill prata med just mig. När jag fick se dispayen stelnade jag till. Och började svettas.

Okänt nummer*.

Varje gång det ringer till mig och jag inte känner igen numret så blir jag livrädd att det ska vara polisen som ringer för att meddela att de tänker spärra in mig. Lås och bom, hannibalmask och hela kitet. Jag vet inte varför, men okända nummer gör mig nervös.

De är ute efter mig. Helt säkert.

Någon som vet hur lång preskriberingstid är det på att stjäla hockeybilder från den lokala kiosken?


*Från och med igår har jag farbror Karstens nummer inlagt.

5 Comments:

Blogger A. menar...

Det borde aldrig bli preskriberat. Antagligen precis de som jag saknade för att fylla mitt album....

Tommy Mörth från säsongen -86, någon som har den?

torsdag, mars 22, 2007  
Blogger Lisa menar...

VAD SA DU ATT DU GJORDE, SA DU? Herreminje, min brorsa är en tjyv!!! Förrresten är det ALLTID Gustav när det är dolt nummer. Du kan andas ut. Det är bara han i hela världen som har dolt nummer. Det har kungen sagt.

torsdag, mars 22, 2007  
Blogger Ninde menar...

Ha,ha..precis som jag när jag passerar tullen. Det spelar liksom ingen roll att jag v e t att jag inte har något fuffens på mig. Jag känner mig ändå automatiskt skyldig.. :D

torsdag, mars 22, 2007  
Blogger Björnen menar...

Det beror på vilka bilder:
Modo - inte alls straffbart.
Frölunda - livstid.
Djurgården - Tror de skänker bort dem?

torsdag, mars 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

8 kap. Om stöld, rån och andra tillgreppsbrott

1 § Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld till fängelse i högst två år.


2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till det tillgripnas värde och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för snatteri dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.


35 kap. Om bortfallande av påföljd

1 § Påföljd må ej ådömas, med mindre den misstänkte häktats eller erhållit del av åtal för brottet inom
1. två år, om å brottet ej kan följa svårare straff än fängelse i ett år,


=) Du kan andas ut....

torsdag, mars 22, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home