onsdag, mars 21, 2007

Modo - HV71. Första akten.

När jag var liten var något av det bästa jag visste att åka till min mormors stora hus utanför Jönköping. Där kunde man leka med kusinerna, fiska upp saker ur hålen i stentrappan, åka rutschkana på sofflocket och hitta på allt möjligt roligt. Och efter varje middag fick man en dumleklubba av mormor. Huset var som ett enda stort tivoli.

Jag har saknat Jönköping.

Men ikväll är allt det där glömt. Sofflocket, mormors gula Toyota Starlet med KEX på registreringsskylten, dumleklubborna. All gone.

Ikväll är det vi mot dem.
Och Jönköping kan dra åt helvete.

7 Comments:

Blogger S menar...

bara så du vet så tycker jag du skriver jättekul o jag kollar jämt efter om du har skrivit nya inlägg. Så för min del så blir jag GLAD om du fortsätter skriva. Det lät lite som om du "taggat" av på förra inlägget :( Nåja, it's up to you, så klart, men här är ett fan iaf :) /S

onsdag, mars 21, 2007  
Blogger Johanna menar...

lycka till i kvällens drabbning.

onsdag, mars 21, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Fast jag är född i Jönnis så höll jag på Modo ikväll. Kanske för att jag vet att du blir så lycklig om dom vinner. Men jag blir lika lycklig över alla dina minnen från mormors hus. Det var verkligen mysigt att åka dit!

onsdag, mars 21, 2007  
Blogger Björnen menar...

4-1! Grattis! Det är ju SÅÅÅ det skall göras!

torsdag, mars 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Fan.

torsdag, mars 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Osportsligt lag är vad MODO är... särskillt den där Harald som står i båset....att "lägga sig" sista omgångarna innan slutspelet är inte ok....därav, HEJA HV!

fredag, mars 23, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Sindris: Tack, brandingenjör Sindris! Jag ska nog fortsätta skriva. Det är väl bara att acceptera att man inte kan vara bloggsugen hela dagarna. Jag är övertygad om att jag skulle ångra mig om jag la ner helt.

Såg förresten en bild på dig här på skolan igår.

Lilla J: Tack! Tolkar det som att du menar matchen IKVÄLL. Onsdagens var ju lätt som en plätt.

Mor Lena: Jag var lite rädd att du skulle bli ledsen av mitt inlägg. Men du vet att jag gillar det egentligen. Bara inte just nu.

Björnen: Tack! Jag är förvånad över hur lätt det gick.

Ida: Muahahahahaha!

Anonymous: Läggmatcher? Att man låter sin bästa målvakt ladda i lugn och ro inför slutspelet och ger halvskadade spelare en ärlig chans att bli helt återställda inför det som VERKLIGEN betyder något är väl inte att lägga sig?

Att medvetet spela dåligt för att på så sätt skapa sig ett mer fördelaktigt läge - DET är att lägga sig.

fredag, mars 23, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home