torsdag, mars 15, 2007

I'm loverble, right?

Jag upptäckte nyss att jag blivit utmanad. Det är As fel.

Eftersom jag är en anarkist ut i fingerspetsarna vägrar jag att utmana andra. Istället koncentrerar jag mig enbart på mig själv. Som vanligt.

Ni känner säkert till vad det går ut på. Skriv sex konstinga/underliga/märkliga/egendomliga saker om dig själv (välj bara sånt som du tror kan höja din status i bloggvärlden och som gör att folk tycker att du verkar vara en rolig och spännande person trots att du i själva verket är ganska vanlig, reds amn.) och publicera de i din blogg.

Bäst att lyda.

Jag:

1. Har inga problem använda mjölk vars "bäst före"-datum gått ut, men tycker det är äckligt när andra gör det.

2. Kan inte lämna skolans idrottshall utan att ha skjutit en fotboll från minst halva plan i en speciell maska i målnätet (jag har en godkänd felmarginal på en maska).

3. Tillbringar minst en kvart om dagen till att sjunga eller dansa framför spegeln, trots att jag borde växt ifrån det för länge sen.

4. Är motsatsen till hypokondriker och skulle förmodligen inte märka om en fot lossnade.

5. Fixar håret innan jag duschar ibland.

6. Lider av telefonskräck. Tycker det är extremt obehagligt att prata i telefon med andra än min mamma och pappa.

10 Comments:

Blogger samson menar...

Måste säga att jag gillar nr5. Den var lite oväntad så där.

Jag gillar inte att bli utmanad, bra att det inte var en utmaning. Däremot gillar jag att sno saker (icke att förväxla med att stjäla då det är myyyycket mindre straffbart att sno) så jag snor omedelbart denna lista. Go on, cry your eyes out!

(Jag gillar även att göra mina egna fraser á la amerikansk B-film som folk får lov att irritera sig på, och kommentarer som är så långa att de snarare blir egna inlägg i andras bloggar. Mmm, något av en hobbyirritationist.)

torsdag, mars 15, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Allvarligt, fixa håret innan du duschar, är väldigt spänd på en förklaring vad du kan vinna på det. Själv fixar jag knappt håret efter duschen...

torsdag, mars 15, 2007  
Blogger A. menar...

Hmm...fixa håret innan duschen. Ska vi tolka det som att du inte duschar ensam? :-)

Själv brukar jag, 30 år gammal fortfarande göra roliga punkfrisyrer med shampoo i håret i duschen...

fredag, mars 16, 2007  
Blogger Lisa menar...

Usch ja, det där med telefoner är ett gissel. Men det är ju skönt att veta att det inte bara är jag som får ångestfrossa varje gång det ringer. Även du, min broder. Förklarar varför inte vi snickelisnicksnackar i luren vareviga dag. För övrigt klart som korvspad att man måste borsta håret innan man duschar. Dah!

fredag, mars 16, 2007  
Blogger S menar...

Jag kan bara hålla med om telefongrejen. Jag gillar det inte alls. Och jag skulle blivit radiojournalist. Skönt val. Där gör man ju tusen telefonintervjuer och jag hatade det sååå mycket innan, men när det väl var någon på tråden gick det fint.

Det där med punkfrisyrer av lödder, mina är mer någon form av djur med två spröt på huvudet.

fredag, mars 16, 2007  
Blogger Ninde menar...

Gillar nr3. Spontan sång och dans är underskattat. Fast själv har jag släppt biten med spegeln... ;)

fredag, mars 16, 2007  
Blogger Jonna menar...

Tja!
Många spännande saker, min lista kommer på söndag, hade visst också blivit utmanad. Kul. Skönt också att veta att det finns fler som dansar och sjunger framför spegeln, jag gör det så ofta jag kommer åt och när min sambo inte befinner sig i lägenheten. Det är grymt! Bra vardagsmotion är det också om man dansar tillräckligt vilt. Det där med telefonskräck verkar fler ha med i sitt bagage, jag hatar att ringa upp människor och är otroligt selektiv i mina svar i telefonen!
Ha en trevlig helg!
//Jonna

fredag, mars 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Det är skrattretande vad jag tycker att du har ärvt saker efter mig! I alla fall skrattar jag igenkännande åt flera av dina saker på listan. Fast jag har slutat dansa och sjunga framför spegeln. Men jag känner igen mjölken, duschen ( herregud, när tvättar vi håret då?), telefonen ( fast jag gillar att prata med mina tre barn),icke-hypokondrikern. Sådan mor sådan son!

lördag, mars 17, 2007  
Anonymous Anonym menar...

det är riktigt kul att läsa din blogg. roligt också när din familj kommenterar (man känner sig lite som en spion som betraktar allt utifrån).

söndag, mars 18, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Aha! Nu fattar jag varför du ringer till mig när du egentligen hade tänkt ringa banken.

söndag, mars 18, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home