fredag, mars 23, 2007

Fel forum, Petter. Fel forum.

Igår satt det ett gäng brandmansstudenter och tittade på "Joey" på femman. I en scen rusar en man in till huvudrollsinnehavaren och utbrister:

- But most of all I'm scared of walking out of here and never feeling for the rest of my life the way I feel when I'm with you!

Jag spärrar upp ögonen och hävdar å det bestämdaste att jag känner igen det där citatet.

Två sekunder senare avslöjas till alla brandpojkars stora lycka dess ursprung.

Dirty dancing.

Någon som lär ut konsten att tänka innan man talar?

12 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Det var svinkul ju! Undra vilka filmrepliker de sitter inne med!

Credd oxå för man SKALL kunna sin DD!

fredag, mars 23, 2007  
Blogger Lisa menar...

Du är i alla fall hjälte på mitt jobb nu.

fredag, mars 23, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Men att tänka innan man talar är ju som att torka sig innan man har bajsat!

fredag, mars 23, 2007  
Blogger Johanna menar...

haha, klart man ska veta att det är från DD. annars är man en nobody.

...by the way! måste berätta vad jag alldeles nyss drömde:

Jag åker i en bil. I en stor stad, med neonskyltar and stuff. Och så ser jag plötsligt "TYBBLE DÄLA" jättestort på en Burger King-resturang vi passerar. Så jag tänker på din blogg och frågar alla i bilen vad Tybble Däla betyder. Är det en ny hamburgare? Skulle det ju kunna vara. "Han Petter gillar ju faktiskt hockeyslutspelet väldigt mycket" tänker jag. Men ingen svarar.

Konstigt va?

(och nej jag är INTE en creepy stalker som blivit besatt av dig och därför väver in ditt bloggnamn i mina nattliga drömmar. Skäms ju inte så lite över att skriva det här, men vad fan. Ta det som en komplimang eller nåt. moahhaha.)

ps. sen undrar jag förstås nu vad fan Tybble Däla betyder!

lördag, mars 24, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Dom är väl inte dumma mot dig?? Då kommer jag och säger: Nobody puts Baby in the corner!!

lördag, mars 24, 2007  
Blogger Sara menar...

Det är ALDRIG fel att kunna Dirty Dancing-citat. Aldrig!

lördag, mars 24, 2007  
Anonymous Anonym menar...

..det var sommaren alla kallde mig bebis, men jag brydde mig inte...

lördag, mars 24, 2007  
Blogger Fröken Nina menar...

I carried a water melon...

lördag, mars 24, 2007  
Anonymous Anonym menar...

nobody puts my baby in a corner. det är bara tufft att citera filmer av sådant slag när man är man. faktiskt.

söndag, mars 25, 2007  
Blogger Sara Ödmark menar...

Tss, håll huvudet högt du! Jag håller med vargakvinnan.

måndag, mars 26, 2007  
Anonymous Anonym menar...

...Och tänk att jag kan den repliken i sömnen. Haha! Blev i princip matad med Dirty dancing dagligen som liten palt.
Men varför allt detta onödiga vetande? Var tar all nyttig information vägen som jag borde snappa upp? ;)

måndag, mars 26, 2007  
Blogger Hel-Otto och Halv-Otto. menar...

Dirty Dancing-citat är helt outstanding att kunna glänsa med. Om jag var tvungen att välja en film att se för resten av mitt liv skulle det vara den. Skulle kunna bli väckt mitt i natten och kunna beskriva en scen. Åh, sicken film.
Du måste ha gjort succé... :)

tisdag, mars 27, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home