måndag, mars 26, 2007

Sounds like a plan.

Häromdagen var jag och simmade med några kompisar. Eller rättare sagt, jag och Max satt i bubbelpoolen och tittade på när Fredrik simmade. Han har utvecklat en slags kombination av frisim, bröstsim och hundsim och är alltid badhusets stora attraktion. Bortsett från ett antal vattentrampande pensionärer var vi ensamma.

Max och jag låg med huvudena strax ovanför vattenytan och pratade med varandra medan Fredrik plaskade i andra änden av bassängen. Max fick anstränga sig för att överrösta bubblorna när jag bad honom utvärdera helgen. Han pladdrade på om bollar och beachvolley och snygga brudar med stora bröst och hur det påverkar oss pojkar. Jag gjorde naturligtvis mitt bästa för att inte missa några smaskiga detaljer.

Efter ett tag upptäckte vi att pensionärerna i bortre änden av badhuset hade klivit upp ur bassängen och stod och stirrade mot oss. Max tvekade lite och vi tittade undrande på varandra innan vi fortsätte vår konversation.

Sen kom Fredrik.

-Vet ni om att man hör precis varenda ord som ni säger till varandra om man står där borta? Ni kanske skulle låta bli detaljerna i fortsättningen...

2 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Klättrar upp på stolen igen efter att ha fallit av pga skrattattack. Du det där var riktigt skojigt :D

måndag, mars 26, 2007  
Blogger Ninde menar...

*asg* ha ha ha...se det som så. Ni kommer vara årets skvaller på ett större antal PRO sammankomster framöver..ha ha :)

tisdag, mars 27, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home