fredag, augusti 10, 2007

Det är tur att jag har Stieg!

Finns det någon endaste gång som tiden går så sakta som när man är strandsatt i sina föräldrars öde hus ute på landet och går och väntar på att klockan ska bli 17.45 så man får åka och spela sin första (riktiga) fotbollsmatch på över ett år?

Väskan är packad och jag har redan putsat mina vinröda Nike-skor två gånger samt gjort ett tappert försök att tejpa ihop mina söndersparkade benskydd från -92.

Kvar återstår alltså bara en olidlig väntan.

Att det är division 5-fotboll det handlar om, där snedsparkar är lika vanligt förekommande som passningar med rätt adress, skiter jag fullständigt i. Fotboll är fotboll och det här kan bli min lyckligaste stund på flera månader.

Bara fyra timmar kvar nu...

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

fotboll är ju det roligaste som finns, lycka till!

fredag, augusti 10, 2007  
Blogger Lisa menar...

Spättan, spättan, det har skett något otroligt! Sent omsider har det visat sig att JAG HAR ETT BOLLSINNE!!! I helgen har jag spelat golf och varit apbra på att putta. Och jag har UTKLASSAT alla torpgäster på den kända sporten Stolpe-Ribba-Kryss, som går ut på att träffa ovan nämnda delar av fotbollsmålet med en fotboll. I RULE!!! Vem kunde tro det här?

måndag, augusti 13, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Emma: Det gick åt helvete, men tack ändå.

Lisa: Okej, vad är det för människor du bjuder till ditt torp egentligen?

Men okej, golfen ger jag dig. Duktig flicka! Vill du ha ett tips på vägen? Glöm ALDRIG bort att köpa smörgåsar med stekt ägg på efter hål 9! De är golfens höjdpunkt, utan tvekan.

måndag, augusti 13, 2007  
Blogger A. menar...

Vilka ska du lira med? Börjar nästan rycka i mina gamla ben när jag läser sånt...

tisdag, augusti 21, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home