torsdag, juni 28, 2007

Imorgon tar vi nya tag.

Redan i morse borde jag ha räknat ut hur min shoppingdag skulle sluta. Det är alltid samma visa. Jag åker in för att hitta ett par snygga jeans och nya skor och kommer hem med femton kassar fulla med t-shirts, jackor, blommor, kalendrar, skjortor och wienerbröd och är totalt utfattig.

Fortfarande utan jeans. Och skor.

Jag har inte ett öre att handla för, men har ändå lyckats komma över allt* och lite till. Jag känner mig som Pretty Woman (fast utan rött hår och Richard Gere som betalar notan).

Nu återstår bara de obligatoriska timmarna framför garderoben där jag tvingas gräva fram och prova alla typer av byxor jag kan hitta för att se om några av dem passar mina nya outfits.

Och det vet jag också hur det kommer att sluta.


*utom skor och jeans alltså.

4 Comments:

Blogger A. menar...

Så typiskt en kille när han shoppat... :-)

torsdag, juni 28, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Enligt mina erfarenheter gäller det tjejer också...

torsdag, juni 28, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag har länge undrat hur du stått ut med så trasiga jeans, men du har sagt att de ska se ut så. Så stå ditt kast och fortsätt att använda samma trasor som tidigare. Ingen kommer att sakna dina nya jeans. Mer än jag!

torsdag, juni 28, 2007  
Blogger Ninde menar...

håller med emma där...lika förvånad blir man varje gång..

fredag, juni 29, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home