söndag, juli 01, 2007

Och ja, jag spottade tre gånger över axeln.

Häromdagen satt jag och sneglade ut från en solig uteservering och njöt av värme och pizza medan bilarna passerade förbi. Plötsligt kom en svart katt gående på andra sidan gatan. Kattklapparinstinkten i mig gjorde sig påmind och sekunder senare hörde jag mig själv pocka på kissens uppmärksamhet genom ett väl beprövat kisskisskisskiss!!!! Den tittade på mig och bestämde sig för att korsa den vältrafikerade* vägen in order to get some petterlove. Katten tittade först åt vänster, sen höger och sen vänster igen, gick lydigt till övergångsstället, stannade upp och inväntade en förbipasserande bil innan den fortsatte över till min sida.

Hade det stått en gammal tant på andra sidan vägen kan jag ge mig fan på att den hade tagit tanten i hand och hjälpt henne över gatan också. Förmodligen erbjudit sig att bära hennes matkasse också.

Storstadskatter är coola.

Kanske något för Peter och Zlatan där hemma att lära sig?


*Med Säljerydsmått mätt

2 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Zlatan och Peter är nog typiska hemmaspelare.Möjligen att de kan våga sig bort till grannens katter Baileys, Byggare Bob och Henke om de blir sugna på laglekar.

måndag, juli 02, 2007  
Blogger Ninde menar...

Kattklapparinstinkt. Sjukt bra ord! *lägger till ordförrådet* :)

onsdag, juli 04, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home