söndag, juli 01, 2007

Middagsrast.

Idag är stora städdagen, tydligen. Cajsa är arbetsledare och jag måste diska och städa och göra allt som hon säger till mig. Hon är ganska sträng med det är bara för att det ska bli skönt att bo i en ren lägenhet säger hon.

-Nu städar jag min garderob och du byter lakan i sängen.
-Men åååå! Byta lakan är det tråkigaste jag vet!
-Då får du diska.
-Hmm, okej.
-Du får ha diskhanskar på dig om du vill.

Det ville jag väldigt gärna ha.

När disken var färdig och garderoben städad gick vi och köpte en ny dammsugare. En som står upp av sig självt och som inte låter någonting nästan. Den heter Ergorapido. Cajsa säger att hon älskar den.

Just idag påminner Cajsa väldigt mycket om min mamma.
Men jag är lite kär i henne ändå.

























4 Comments:

Blogger Lisa menar...

Ha! Jag tror att Cajsa och jag är själsfränder! Jag har bitchat runt med min kille hela dagen. Utdrag ut mina kärleksfulla orders: "GUSTAV! Nu städar jag sovrummet. Under tiden viker du tvätten. Sedan tvättar jag golvet. Då ska du sortera papper. VERKSTÄLL!" Nu är det jättefint här hemma, och vi har också en ny dammsugare. Mmm... städat. Bästa utseendet.

söndag, juli 01, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag diggar brandmannen på köksfläkten :)

tisdag, juli 03, 2007  
Blogger Peppe menar...

Sjukt snygga! Både dammsugaren och Cajsa.

onsdag, juli 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Vaddå, ändå???!!! Tycker du om henne även om hon gillar en dammsugare för tillfället, eller tycker du om henne även om hon är lik mig?? Jag bara undrar om det är fel att tycka om sin dammsugare? Jag älskar i alla fall min ryggburna, så det så. Och så undrar jag förstås om det är fel att vara lik mig?

torsdag, juli 05, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home