torsdag, november 29, 2007

Jag och min nalle.

Prisa gud, min nya mobiltelefon har anlänt!

Min gamla har gått lite på sparlåga den sista tiden. Milt uttryckt. Men bortsett från att jag tvingats logga in med PUK-kod, knapparna inte funkat riktigt som de ska och displayen varit tvungen att belysas med ficklampa för att man ska kunna läsa ett sms har den trots allt utfört mina sista uppmaningar utan att klaga.

Nu återstår bara att, manuellt (eftersom mobiljäveln vägrar låta mig kopiera kontaktlistan från telefonminne till SIM-kort), spara alla inlagda nummer innan jag kan begrava skiten i närmsta soptunna.

Föreställ er gärna hur jag beväpnad med papper, penna och ficklampa attackera min antagonist i en sista strid. Och när ni ändå är i full gång att målar mentala bilder, glöm inte bort de avslutande fyra timmarna när jag knappar in alla gamla namn och nummer i min nya telefon.

Gammal mobil - check!
Ny mobil - check!
Ficklampa med extra batteri - check!
Papper och penna - check!
Två kannor kaffe - check!

Nu kör vi.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Den här gången får du inget bra bud på din gamla.

torsdag, november 29, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Och vi kan kanske få tillbaka den lilla ficklampan du använt.

torsdag, november 29, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det kan ni få. Batterierna är ändå slut.

fredag, november 30, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Aj aj aj, Petter. Nu får jag ta dig i örat. Du ska inte slänga din gamla mobil i närmsta soptunna! Mobiler ska lämnas in på miljöstation, tänk på dina barn och deras barn osv!

måndag, december 03, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home