måndag, november 19, 2007

In bed with Papphammar.

Okej, jag erkänner, jag är ganska klantig mellan varven. Det händer att jag spiller när jag äter, snubblar, förstör min mobil och klämmer mig i dörrar med jämna mellanrum.

Men min tjej tar priset.

Ingen tappar saker oftare än hon. När hon hänger tillbaka jackan efter en promenad trillar genast tio andra ner. Att flytta datorn från bordet till sängen innebär garanterat att minst tre böcker, ett par nycklar och ett halvt glas vatten åker i golvet. Och att se Cajsa laga mat är som att bevittna en tornado gå bärsärkargång mot sin omgivning. Det flyger kryddburkar och kycklingfiléer och knivar genom hela rummet. (Själv gör man säkrast i att ta skydd bakom något stort och hårt.)

Det här kanske låter som en magpirrande kärleksförklaring till en av hennes charmiga sidor, men det är snarare mitt sätt att bearbeta den.

Att vara sambo med Gunnar Papphammar kan vara pirrigt på olika sätt.