måndag, november 05, 2007

Mitt liv som chaufför.

I lördags var mina föräldrar hos sina bästa kompisar och åt middag. Redan på måndagen innan frågade de mig om jag inte kunde ställa upp som chaufför. De ville så gärna dricka vin till maten. Efter en snabb överslagsräkning kom jag fram till att det stod ungefär 24753 - 3 i antalet skjutsar genom åren och hade därför inte mage att säga nej.

Klart jag kan! svarade deras väluppfostrade son och gav dem en om ni lovar att ställ upp för mig tusen gånger i rad sen-min på köpet.

Efter en lugn lördag för egen del blev det så dags att hämta herrskapet. Jag parkerade bilen på uppfarten och ringde på.

-Hej! Vad kul att se dig! Vi har dukat upp chips och nötter och Pavarotti på stereon där ute. Badbaljan är nog varm, men det ligger mer ved på trappan om du behöver värma på den lite. Här har du en handduk. Vi ropar när det är kaffe och glass. Hej då!

En timmes rykande varmt bad under en stjärnklar himmel senare smakade kaffe, glass och varma hjortron faktiskt alldeles utmärkt.

Livet som chaufför är inte så dumt ibland!

3 Comments:

Blogger Åsa menar...

Somliga har det ...nästan...lyxigare än de förtjänar...hehe

måndag, november 05, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Visst är mina föräldrar ganska bra de också!! Jag blev bara lite avundsjuk när jag hörde hur de skulle spendera lördagskvällen...

tisdag, november 06, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Det var helt sjukt härligt den kvällen! Och det var så kul att kunna erbjuda chauffören en sån fin kväll, eftersom vi visste att vi inte ville åka hem så tidigt som när han/du kom.Tack för skjutsen!

onsdag, november 07, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home