lördag, november 17, 2007

Fotbollsquiz!

Klockan tio ikväll är det EM-kval på tv. Klockan TIO!!!!!!! Vad fan tänker de med?!
Jag är otålig upp över öronen och har i brist på bättre sysslor gjort ett litet quiz åt er.

Nå, vad kan ni egentligen om fotboll?

Petters supersvåra landslagsquiz!

1. Ikväll spelar Sverige sin näst sista match i EM-kvalet i fotboll. Det är väldigt spännande, tycker jag. Vilket landslag står för motståndet i kvällens match?

2. På vilken arena spelas kvällens match? Obs! Ni får INTE gå tillbaka och ändra svaret på fråga 1 bara för att ni märker att det är fel när ni läser alternativen på denna fråga. Sånt märker jag direkt! Nå?

1. Santiago Bernabeu i Madrid
X. Nou Camp i Barcelona
2. Mestalla i Valencia

3. Svenska landslaget i fotboll består till största delen av hårt arbetande, välutbildade lagspelare som tycker det är kul att springa långt och jaga omöjliga långbollar från Olof Mellbergs högerfot. Det finns dock några undantag, så kallade stjärnspelare. En av dem har modellat för ett känt underklädesmärke.

A) Vem är spelaren?
B) Vilket klädesmärke tänker jag på?

4. Sveriges defensiva mittfältsspelare Tobias Linderoth är skadad och är hemma i Turkiet och plåstras om. För bara några månader sen var hemma för Tobias inte i Turkiet utan i Danmark. Men skit samma. Vem blir Sveriges defensiva ankare på mitten istället för Tobias? (Ledtråd: han är inte så snygg, kommer ifrån Skåne och har en bror som spelade i landslaget tidigare.)

1. Kim Källström
X. Zlatan Ibrahimovic
2. Daniel Andersson

5. Hur många minuter tar det att åka buss ifrån Sickla station till Slussen? Avrunda till närmsta tiotal minuter.

6. Sedan början av 90-talet har pottfrisyren varit heeeelt ute i skandinavien (Finland var sist med att avskaffa den). Det finns dock en spelare i svenska landslaget som inte riktigt fattat det ännu. Vem?

1. Andreas Isaksson
X. Petter Hansson
2. Mikael Nilsson

7. Nämn minst en vänsterfotad spelare i landslaget. Du får givetvis ett poäng för varje nämnd spelare. Så länge han är vänsterfotad då, förstås.

8. Andreas Isaksson brukar vara förstemålis i landslaget. Den som sitter på bänken och hoppas att Andreas ska bli skadad igen så att han äntligen kan få stå lite är också lång och verkar sympatisk. Dessutom har jag sett honom i Hammarby Sjöstad när det brann i hans kompis hus. Vad heter han?

9. En gång hade jag en rosa pelargon som hette Fredrik Ljungberg. Nu är den död. Den riktiga Fredrik Ljungberg lever dock i allra högsta grad. Och han har två stora tatueringar på ryggen, det vet ni säkert redan. Men vad föreställer de?

10. När Hammarby vann SM-guld för ungefär fem år sen avgjorde Kennedy Bakircisji....uglo nånting sista matchen med ett kanonskott. Nu för tiden är han ständig bänknötare i landslaget (och bästis med Zlatan, åtminstone tror han att han är det) och har en spektakulär frisyr. Vad är det för roligt med den?

11. Det här är elfte och sista frågan i mitt fotbollsquiz. Just siffran elva är lite speciell när det gäller fotboll. På vilket/vilka sätt kan man förknippa siffran elva med fotboll? Du får såklart ett poäng för varje acceptabel association.

Utslagsfråga: Vem är snyggast i landslaget?

5 Comments:

Blogger Lisa menar...

Ett jävla skit-quiz det här faktiskt. Man borde bli BELÖNAD för att man gissar kreativt på frågor man kanske inte kan helt säkert. INTE FÅ MINUSPOÄNG!!! Jag protesterar å det grövsta och hävdar bestämt att jag inte alls kom sist.

söndag, november 18, 2007  
Blogger A. menar...

Nu är det så att du vet lika väl som jag att jag kan varenda fråga utom den om Kennedys hår. Finns ju massa svar på den.

1. Det är ingen frisyr.
2. Det är inte hans eget hår utan Arne Hegerfors hår.
3. Den är omöjlig att permanenta.
4. Det är den som ligger bakom modet att raka av sig håret.
5. Den startar bak på ryggen och räcker precis lite för kort för att täcka ett helt huvud...

söndag, november 18, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lisa: Kreativitet premierades inom rimlighetens gräns, och det framgick också tydligt i mina uttalanden. Att blanda in gamla lagkompisar från din egen karriär ger knappast poäng i ett landslagsquiz. Det hävdar jag. Och du vet ju vem som dömer.

A: Ja, du kan garanterat det mesta i quizet precis som alla andra människor med hyfsat fotbollsintresse. Det fina med just mitt quiz är att jag oftast utgår från vad JAG tycker och inte så mycket vad som är rätt. Alltså finns det bara ett rätt svar på frågan om vem som är snyggast i landslaget. Dessutom är frågan om Linderoths ersättare en liten kuggfråga. Men det visste vi ju inte förrän EFTER matchen.

Nu blev det lite lurigare, va?

måndag, november 19, 2007  
Blogger Malla menar...

Jag svarar bra på den relevanta frågan.
FREDRIK LJUNGBERG e snyggast.

måndag, november 19, 2007  
Blogger eff menar...

1: Spanjen.
2: Santiago Bernabeu.
3A: Ljungberg.
3B: CK
4: Daniel Andersson mannen som inte gav osynlige mannen ett ansikte.
5: 666.
6: Petter Hansson.
7: Alla är vänsterfotade, med varierande skicklighet.
8: Dick Last.
9: Ostkaka samt en tatuering (en så kallad meta-tatuering).
10: Att fopollsfolk skriver så mycket om den och framstår som väldigt ytliga och dumma människor.
11:
-Största antalet helmantlade kulor det krävs för att definitivt stoppa en match.
-Det ackumulerade antalet minuter jag orkar titta på fopoll innan Falling Down går från att vara film till verklighet.
-Medellängden på män i firmors penisar (i millimeter).
-Svårighetsgraden (på en skala från 1-10) för konceptet "offside".

Snyggast är Rami Shaaban.

Bonus: Om en tredje tränare vid namn Bengt anställs kallas trion Lars-Bengt-Roland vilket är Joe Laberos riktiga namn. Det öppnar för presskonferenser där Joe Labero glider in och svarar med korttricks och eventuellt trollar han bort Råsunda på pin kiv också.

torsdag, november 22, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home