måndag, november 12, 2007

Löplabbet nästa!

På tal om flottans gamla gympaskor som varit mig trogna sen min tid som sjöman, en blodblåsa på 3 x 3 centimeter på min vänstra stortå blev de röda dropparna som fick bägaren att rinna över. Bokstavligt talat .

Det blev inget mer målande, tennisspelande, joggande eller fiskande i skorna med lika många användningsområden som Fredrik Ljungbergs kirurgtejp.

Nu ligger skorna begravda i en svart sopsäck på Växjö brandstation. Att just Carolina Kluft var den siste (förutom undertecknad förstås) att se dem i livet är väl ett värdigt avslut för mina älskade, mörkblåa, helt nerslitna gympadojor.

R.I.P Bagheera.

Tack för allt!

3 Comments:

Blogger A. menar...

Fick ni Bagheera i flottan? Fan i armen fick man Panter... Och de är universella...

måndag, november 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Vad gott det luktar här hemma nu!

tisdag, november 13, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

A: Jag vet. De måste gjort något slags undantag för min kull. Men är inte Lejon också väldigt populärt i de kretsarna? Jag tror att så länge man fick ett tufft och snabbt djurmärke ska man vara nöjd.

Bjarbapappa: Jag hoppas du syftar på att skorna flyttat hemifrån och inte jag.

tisdag, november 13, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home