torsdag, juni 29, 2006

Glass, jordgubbar och liniment.

I'm back!

Ikväll gjorde Ingelstads Ronaldinho en bejublad come back på Ingelvis gröna matta efter ett fem veckor långt uppehåll.

Det var med ivriga fingrar jag snörade på mig mina grå och vinröda fotbollsskor igen och skuttade ut på en soldränkt gräsmatta.
(Min högra lilltå passar fortfarande inte i några som helst skor.)
Mina vita fotbollsstrumpor utgjorde en skarp kontrast till mina brunbrända ben och det var upplagt för fest!
Ingen himla lårskada i sikte.

Nu jävlar!

En och en halv timme (under vilka jag hann med ungefär trettiofyra felpassningar och tre smalbensskott) senare sitter jag dyngsur av svett i omklädningsrummet och drar djupa liniment-andetag och njuter.

Återkomsten kröntes med vaniljglass och jordgubbar som Lunkan legat på knä och rafsat ihop på något självplock i närheten.

Livet som fotbollsproffs är bra skönt ibland.


Ps. Om sanningen ska fram så var det nog liknelsen med Ronaldinho en smula överdriven. Bortsett från leendet, förstås. Ds.

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Va fasen, har du gjort comeback på riktigt?? Och vi visste ingenting?!
Men det förklarar ju varför ni tog poäng för en gång skull. Duktigt Petter!

torsdag, juni 29, 2006  
Blogger Lisa menar...

Det är ju skönt att du har en gnutta självinsikt i alla fall. För annars undrar jag lite varför Ronaldinho är på min storbild i VM och du är i IIK. Men heja heja!

torsdag, juni 29, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Som vanligt har jag fattat fel när det gäller dina matcher. Det var ju IDAG du gjorde comeback, inte mot Tönsrö ( Tingsryd). Vad var det för match idag????

torsdag, juni 29, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Men åh, mamma, det var träning!
Tur för dig att du är söt.
Du begriper ju ingenting!

fredag, juni 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home