söndag, december 31, 2006

Gott nytt år, Zlatan!

"Jag söker upp de bästa försvararna på träningarna. Det ger mig ingenting att dribbla av underlägsna spelare." (Sommaren 2004)

"Ibland händer det på planen att jag gör något jag inte tänkt själv. Plötsligt gör jag bort två gubbar utan att det var meningen. Om jag sitter och funderar - hur gör jag - så kan jag inte förklara. Det bara kommer på matchen. Jag får bilder i huvudet. Det är såna stillbilder, allting står stilla, och där hittar jag lösningar. Typ mina dribblingar och det. När allting går så snabbt. Men så bara ibland - stannar det till. Så hittar jag luckorna. Varför kan jag inte förklara." (Vintern 2000)

"Vad hon fick? Hon fick Zlatan." (Svar på frågan om vad flickvännen fick i present när de förlovade sig, 2001)

2 Comments:

Blogger Lisa menar...

Lipade du när du läste boken, eller är det jag som är onormal?

tisdag, januari 02, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Bara lugn, du är fullt normal.

Jag lipade. På tåget.

tisdag, januari 02, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home