fredag, februari 16, 2007

En prinsesstårta?

Imorgon är jag bjuden på födelsedagsfester. Inte en, alltså. Utan två. Gemensamt för dem är att de hålls i Uppsala, det är flickor som fyller år och jag har inte en aning om vilka människorna i fråga är.

Funderade lite på hur man löser det (parallellfestandet, alltså) rent praktiskt och tvingades konstatera att jag inte kommer att kunna vara på båda festerna samtidigt.

Så jag har tänkt ut en plan.

Den består av att börja på fest 1. Äta lite tårta, mingla lite trevligt för att vid lämpligt tillfälle smyga iväg till fest 2. Där upprepar jag proceduren. När minglandet är avslutat kan jag i lugn och ro väga för- mot nackdelar hos de respektive tillställningarna och därefter bestämma var jag vill avsluta kvällen. Lätt som en plätt.

Bara ett problem återstår.

Vad köper man för present när man inte har en aning om vem den lyckliga mottagaren är?

11 Comments:

Blogger Peppe menar...

Jag tänkte skriva: i Finland funkar alltid sprit. Men så kom jag på att det kasnke är att ytterligare spä på fördomar om oss finländare. Så jag svarar: choklad.

fredag, februari 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Hmm..tufft det där med present..
Den 23e e det ialla fall fest hos mig och jag förväntar mig ingen present så kom om du har möjlighet =)
Kram/Linda

fredag, februari 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Vin, blommor och choklad går alltid hem :)

fredag, februari 16, 2007  
Blogger Lisa menar...

Pommes frites-spelet givetvis. Finns på närmsta leksaksaffär. Bästa presenten.

fredag, februari 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Är du aldrig i Växjö något?

lördag, februari 17, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Peppe: Jag tycker det är ganska festligt med fördomar. Speciellt om er finländare. Men choklad blev det. Tack för tipset!

Linda: Hej Pullan! Jag ska gå på kalas hemma i Växjö på lördag. Den 23:e ser det dock sämre ut. Kanske kan ses på dagen istället?

Anonymous: Det blev bara choklad. Vin och blommor hade de redan gott om...

Lisa: Åh, du är så omogen! Men det är jag också så jag håller med om att det är kul.

I: Johodå. Ska hem nästa helg och fira min stora högtidsdag. Förväntar mig att hela stan laddar i veckan.

söndag, februari 18, 2007  
Blogger Ninde menar...

Vilken fest stannade du längst på? :)

måndag, februari 19, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Nummer två. Solklart roligast.
Ettan lämnade jag så fort mina två kompisar jag kom dit hamnat med varsin blondin i knät och tungorna nerstuckna i deras halsar. Det tog ungefär en timme.

måndag, februari 19, 2007  
Blogger Johanna menar...

berätta mer!

haha, hur lyckatdes du förresten bli bjuden på två födelsedagsfesten utan att känna personerna. starkt jobbat!

måndag, februari 19, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lilla J: Hmmm, tror jag tar det säkra före det osäkra och stannar där för nu. Senare kanske.

It's all about knowing people, babe...

måndag, februari 19, 2007  
Blogger Johanna menar...

haha ojdå, det var till att låta hemlighetsfull minsann! :P

(och ursäkta alla tangentsnubbel från mitt förra inlägg. Jag måste ju ha varit full eller nåt.)

tisdag, februari 20, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home