lördag, april 21, 2007

Amigo

Fastnade framför världens roligaste barnprogram Amigo imorse (igen). Kan inte nog belysa min upprördhet över att det inte fanns liknande barnprogram när jag var liten. Visst, Björnes magasin i all ära, men vad är en seg björn som äter sig hög på pepparkakor med en ful jäkla trähund som inte kan prata mot Amigo? Inte mycket.

Amigo är lite som 24 karat, fast för barn. Det händer saker hela tiden. Programledaren skriker och hoppar och dansar och kallar de tävlande för "förjäkla goa unge" och sånt. Och så ljuger han för dem och ställer omöjliga frågor om antika vaser som inte ens Knut Knutsson från Antikrundan skulle kunna svara på.

Amigo är genialt.

Ränka med att jag och Fredrik sitter som klistrade nästa vecka igen...

6 Comments:

Anonymous Anonym menar...

haha. min pojkvän älskar också det där jäkla programmet. Det fanns en sång som dom sjöng för förlorarlaget förut, och den kunde han gå och sjunga på tills man blev tokig! Nu har han tack och lov glömt den, och jag tänker _inte_ påminna honom :)

lördag, april 21, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det är en fin sång. Jag kan inte texten, men det är roligt att alla låtsas gråta och sen blir skitaglada direkt efteråt.

Din pojkvän verkar trevlig.

lördag, april 21, 2007  
Blogger Kristina menar...

Björnes magasin är för övrigt ren action jämfört med Staffan Westerberg, som sådana till åren komna som jag fick titta på.
Och ja, jag har sneglat på Amigo. Jag har ju mycket att ta igen!

söndag, april 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Texten är typ "Lag C, ni har åkt ut. För er är spelet slut" ifall du känner för sångstund

söndag, april 22, 2007  
Blogger A. menar...

Amigo är ju för fan vidrigt... Samtidigt kan jag inte sluta kolla på det om jag skulle ramla på det.

Men ärligt, programledaren är sjuk. Han ger mig obehagliga vibbar...

tisdag, april 24, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Haha, A och Lill-krizan sitting in a tree...

Vi tycker ju för fan inte lika om någonting!

Du är knäpp.

tisdag, april 24, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home