onsdag, april 18, 2007

Vad sa du att du gjorde, sa du?!



Satt igår och förbannade människor som lägger mer energi på att hata än att älska. Konstiga människor. De åker tvärs över landet för att få skrika lite om hur mycket de hatar Göteborg, och glömmer förmodligen i allt sitt hat bort att heja lite på AIK också. Konstigt.

Anyways.

Min kompis Robin berättade apropå bilden att han blivit lite full en gång, satt sig med telefonkatalogen i knäet och slagit upp numret till en Göte Borg. Sen hade han* ringt upp den stackars gubben och ropat "hata, hata, hata Göte Borg!" i luren. Inte så moget.

Men ganska kul.

*Som inte har något emot vare sig staden Göteborg, fotbollslaget IFK Göteborg eller privatpersonen Göte Borg (så länge han är nykter åtminstone). Han hade förstås också, som den välskolade samhällsmedborgare han ändå är, drabbats av dåligt samvete och bett om ursäkt efteråt.

6 Comments:

Anonymous Anonym menar...

De e sååå trista men man får väl anta att de har trista innehållsfattiga liv...Min uppmaning till dem är:
KOM INTE HIT TILL DET GOA GÖTEBORG OM NI HATAR DET SÅ! ELLER FLYTTA OM NI REDAN BOR HÄR!!!!

Det enda bra med fotbollen i Göteborg e att under sådana här tillfällen e det knööökat av najsa poliser på stan som man kan gå & dregla på :-)

onsdag, april 18, 2007  
Blogger Björnen menar...

Spelar ingen roll var - de som går på sportevenamang för att slåss har uppenbarligen missat något. Jag tror de skulle behöva kramas mer istället.

Tycker lite synd om Göte Borg.
Fast inte lika synd om de stackare som heter Sonny Eriksson. Speciellt inte de med "dålig täckning"...

Håret alltså.

onsdag, april 18, 2007  
Blogger Ninde menar...

Meeen man kan väl inte hata Göteborgare elle? :(

I övrigt håller jag med björnen. Ska de slåss kan de göra det någon annanstans. Själva. Egen fightklubb.

onsdag, april 18, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Fotboll ska ju förena människor - inte dela dem. Dumt att slåss på/under/före/efter matcher - håller med björnen, kramas borde man göra mer istället. När jag var yngre och gick på matcher (IFK Götegorg då)såg jag alltid till att få krama spelarna efteråt. Grrr...

onsdag, april 18, 2007  
Blogger dddd menar...

Hahaha! Det där var ju rätt kul. Och då bor jag bor jag ändå i Göteborg.
(Och älskar Göteborg, jag upprepar - jag ÄLSKAR Göteborg...)

onsdag, april 18, 2007  
Blogger Per Westberg menar...

Den där busringningen till GÖte Borg gjorde ursprungligen Hassangänget. Den finns t.o.m. på skiva.

Kompisen var nog inte först.

söndag, april 22, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home