torsdag, april 12, 2007

Väck inte den Björn som sover.

Björnen tycker att jag ska fylla i listan, och då gör jag det. A man's got to do what a man's...told to do. (Och just nu är jag beredd att göra vad som helst för att slippa dra av mig mina svettiga träningskläder och duscha. Vem vill vara fräsch?!)

DAGENS VILL HA: En vinst för Modo MÅSTE jag ha. För husfridens skull.
DAGENS KLÄDSEL: Vita fotbollsstrumpor, svarta långa shorts och en vit svettig t-shirt.
DAGENS SMINK: Nädu, där går gränsen även för mig.
DAGENS FRISYR: På vänster sida står håret åt alla håll, men på höger sida ligger det ner. Längst upp är det nog ett mellanting. Och lockarna som jag till min stora glädje får när mitt hår börjar bli långt är här nu. Prisa gud!
DAGENS HÄNDELSE: Swedbank Arena. 19.00. Modo-Linköping. SM-final, femte akten.
DAGENS LÅT: Jag har spelat och sjungit "Love of my life" med Queen hela dagen så jag måste nog svara den.
DAGENS PLANER: Som sagt, jag måste duscha. Sen ska jag göra mig fin och låsa in mig på rummet (en ren säkerhetsåtgärd) och titta på hockeyn i min ensamhet. Det är inget jag ser fram emot.
DAGENS SAKNAD: Den svarta lilla katten från igår.
DAGENS DUMMASTE: Jag själv, förmodligen, som trodde att jag skulle tjäna tid genom att borta tänderna och ta på mig skorna samtidigt imorse. Det gick inte alls.
DAGENS SJUKA: Modomatchsjukan. Symptom: Illamående, nervösa svettningar och yrsel.
DAGENS DROG: Mitt rosa proteinpulver.
DAGENS ROLIGASTE: Att jag just fick ett sms från en okänd flicka som kallade mig "söt".
DAGENS FAVORIT: Min gulrandiga sommarpiké som jag grävde fram ur garderoben imorse. Det har en rolig grå krage och gör mig fin.
DAGENS KÖP: Ost- och skinkbaguetten som jag köpte i skolans cafeteria.
DAGENS GODIS: En geischakola som jag köpte för en krona i samma cafeteria.
DAGENS HUMÖR: Nervös men glad och ganska pigg.
DAGENS ORD: Cirkelträning.

Det finns inga regler som säger att man måste utmana andra i min blogg. Men jag gör det ändå. Så alla i hela världen - känn er träffade.

Nu SKA jag duscha. Pang bom!

7 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Okej, berätta nu för en nyfiken hockeydam. Vad får en smålänning att hålla så hårt på Modo i ishockey?

torsdag, april 12, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det finns nog ingen logisk förklaring. Mitt starkaste hockeyminne är från källaren i barndomshemmet när jag stod som tolvåring och grät framför tvn efter Modos snöpliga finalförlust mot Malmö. Foppa bröt av klubban mot knät och ville slå domaren på käften i direktsändning. Det var i det ögonblicket jag lovade mig själv att aldrig sluta älska dem. Och en kväll som denna ångrar jag mig inte en sekund. Enda skillnaden är jag är 25 istället för 12 det är glädjetårar idag.

Nu är det nära...

torsdag, april 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Alltså, det var ju fan en sjuk match! Utan Krizan hade det varit över nu, så ditt nick gör dig ju till semi-hjälte liksom ;) Jag är lite som du, inte från Övik men övertygad modoit! Det är ju utan tvekan Sveriges skönaste lag, och det är ingen tillfällighet att dom plockat fram så fantastiskt många bra spelare genom åren.

I år måste det bara bli en guldpeng.

torsdag, april 12, 2007  
Blogger Björnen menar...

Tja. De duger ju som ett substitut för Frölunda i alla fall.

Så den här säsongen hejar jag på Modo. Nästa år är vi bittra fiender igen. Deal?

torsdag, april 12, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag får frågan ofta: Varför håller du så hårt på Modo??
Jag tror att det började med att Petter grät framför tvn på nittiotalet, när Foppa issat nåt.
Och så är det. Igår skrek jag som en galning när Modo gjorde det avgörande målet, trots att jag var ensam hemma. Och jag skuttade till jobbet lätt som en plätt.
Tänk vad man kan bli indoktrinerad av sina barn!!

fredag, april 13, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Åh, jag förstår precis. Själv har jag ologiskt nog älskat Hammarbys fotbollslag sedan Sällskapsresan visades första gången.
Våren rockar! Sporthändelserna som får en att gråta av lycka bara avlöser varandra hela tiden.
Och 2007 är våren då Modo vinner SM-guld i ishockey! Vi ses i fontänen!

lördag, april 14, 2007  
Anonymous Anonym menar...

nä precis, det går inte att spara tid genom att borsta tänderna och ta på skor samtidigt. det leder bara till byte av tröja som ju tar mer tid. fick jag erfara imorse.

tisdag, april 17, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home