måndag, maj 21, 2007

Björken Cup!

Efter föreläsningen i eftermiddags satt jag och Emil och tjurade ikapp i soffan. Regnet smattrade mot fönstret och det slöa zappandet bland tv-kanalerna bar ingen frukt.

-Fan vad jag hatar regn! Och att inte ha något att göra. Måndagkvällar suger verkligen.
-Jag vet. Vi borde hitta på något.
-Mmm.
-Något kul.
-Mmm.
-Vi borde dra igång en tennisturnering.
-JAAAA!!!

Sagt och gjort.

Nu sitter spelschemat fasttejpat på spegeln i min hall. Startavgifterna tillika prispengarna är insamlade. Och trashtalket har börjat. Ingenting får lämnas åt slumpen. Jag och Linus trotsade nyss regnet för två timmars träningsmatch nere på asfaltsplanen bakom skolan.

Imorgon 09.30 börjar turneringen.

Jag är sjukt laddad!

3 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Lycka till!

tisdag, maj 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Tennis är det bästa jag vet. Näst rabarberkräm. Vinner du, sötbror?

tisdag, maj 22, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag blir alltid lite avundsjuk när jag hör folk som har tid att hitta på sånt och dessutom genomföra det. Och hinna träna inför det, dessutom. Lycka till!

onsdag, maj 23, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home