fredag, maj 11, 2007

Nej Lisa, det är ingen traktor.

Imorgon fyller min storasyster år och jag ska dit och fira henne på kvällen. Gick en runda på stan idag för att se om jag kunde hitta något fint att ge henne i födelsedagspresent men insåg ganska tidigt att jag behövde hjälp och idéer.

-Hej Maja, det är din storebror. Jag ska handla present till Lisa. Har du något förslag?
-Hmm, hon skulle nog bli glad för allt som har med torp att göra. Köp något sånt.
-You got it, puss hej!

Jag hann stoppa ner mobilen i fickan och ta två steg innan det slog mig att jag inte har en aning om vad man har på ett torp.

Upp med mobilen igen.

-Hej Lisa, det är Spättan. Imorgon fyller du år. Vad önskar du dig?
-Jag önskar mig torpsaker.
-Torpsaker?
-Ja, eller... hmmm. Ring Gustav. Han vet nog vad jag önskar mig.

Jaha. Två steg till och nytt nummer.

-Hej Gustav, det är Petter. Jag är på stan. Vad ska jag köpa till din flickvän i födelsedagspresent?
-Alltså, hon skulle bli glad för allt som har med torp att göra. Köp något torpigt!
-Eh... men...
-Det löser du. Hej då!

Man skulle alltså kunna säga att just nu handlar det mesta i min systers liv om det där torpet. Och här sitter jag med ett paket som skramlar och är omöjligt att slå in och hoppas att jag prickar någorlunda rätt.

9 Comments:

Anonymous Anonym menar...

nu har du ju köpt nåt redan, men torpiga saker är rödvitrutiga bordsdukar, stor vattenkanna i zink, stentroll (såna som man limmar ihop själv på dagis, sitter sen i fönster på torp) eller boken "så renoveras torp och gårdar". t ex.

fredag, maj 11, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Eller gå till Lantmännen och köp något med deras logga på. Lantligt så det förslår.

lördag, maj 12, 2007  
Blogger Lisa menar...

Sluuuuuuuuuta hinta och KOM HIT OCH GE MIG PRESENTEN!!!!! Jag är sjukt otålig.

lördag, maj 12, 2007  
Blogger Johanna menar...

vad ÄR det då? nu måste du berätta!

nu har hon ju öppnat =)

söndag, maj 13, 2007  
Blogger Ninde menar...

Instämmer med lilla j: Vad fick hon? Komigenurå. Vi vill veta! :)

måndag, maj 14, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Hon fick....TORPGREJOR!

Hink och spade och rosa trädgårdshandskar med blommor på och tidning och en liten kratta och pinnar att skriva vad man sått för något på.

Jag är mest nöjd med handskarna.

måndag, maj 14, 2007  
Blogger Ninde menar...

Åh, vad gulligt! och r o s a handskar..visste väl att man skulle haft en brorsa.. :D

tisdag, maj 15, 2007  
Blogger Lisa menar...

Mmm... de där handskarna alltså. SÅ SJUKT FINA! Det var lite kallt i morse när jag skulle gå till jobbet. Jag funderade en stund på om det var okej att ta på sig sina nya trädgårdshandskar, men kom fram till att det nog kanske var att gå över gränsen...

tisdag, maj 15, 2007  
Blogger Johanna menar...

åh vilken fin present!

förstår att du blev glad lisa =)

tisdag, maj 15, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home