torsdag, maj 03, 2007

Men nu längtar jag hem.

Jag vet att det är elakt och fult att retas för någons okunskap, men ibland kan jag inte låta bli. Dessutom är det på tiden att jag skriver något.

Min semester i Småland (om ni inte listat ut det än så vet ni nu att jag är på semester i Småland) har inneburit ett hus knökafullt av kusiner och mostrar och mormorar och en massa bönder från grannskapet. Vi har haft väldigt roligt. Druckit och ätit gott.

Och spelat spel.

Under lördagens frågespel fick kusin X (jag har full förståelse för att han/hon tjatade till sig att få vara anonym) frågan Vilken fisk är en av huvudingredienserna i den svenska vickningsrätten Janssons frestelse?

Alla kusiner (utom X) slet sitt hår och stampade i marken och skrek ut sin förtvivlan över den lätta frågan som automatiskt skulle ge X en gratis tårtbit. Men X visste inte. Han/hon kliade sig i skägget och började fundera.

-Vafan kan det vara då? Hmmm. Jag måste chansa...eh... Torsk?

Hela kusinskaran flög upp och gjorde segergester och vickade på höfterna och jublet visste inga gränser.

-Stupid ass, det är ju ansjovis! A-N-S-J-O-V-I-S! Hahahahaha!

-Va? Det trodde jag var en likör.

Sure thing, X. Gå du ut och beställ en sexa ansjovis och cola. Jag bjuder.

7 Comments:

Anonymous Anonym menar...

men innan ville du ju bo i småland...nu får du ju bestämma dig

torsdag, maj 03, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Jag döööööööööör av skratt!

torsdag, maj 03, 2007  
Blogger Unknown menar...

Hahaha..oohh en klassiker! Känns som det fälldes en del odödliga kommentarer i dagarna haha:)

fredag, maj 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

haha! Lagen säger ju att man inte får göra miner å skicka menande blickar till vuxna(?) som inte kan barnbarn-frågor men ok...jag ser undantaget i detta fall.

likör?! *skrattar*

fredag, maj 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Det där hände egentligen aldrig! Ni alla var bara så oförskämt sliriga så ni har fantiserat ihop allt under onykterhetens tid! Jag vet, Jag var där och Jag är The One And Only "Mr. X"!!!

Jag vill Inte avslöja min identitet men jag kan säga så mycket som att mitt namn börjar på Je och slutar på ns. Och svaret är JA! Jag är den yngsta i kusinskaran Bjärbo.

Tilläggas bör även att Jag, med eller utan hjälp från en okänd, oviktig och helt okunnig bisittare, i denna omgång faktiskt placerade mig tvåa. FÖRE författaren till denna absurda, förnedrande och lögnaktiga artikel! Endast besegrad av den obesegrade uppslagsboken, AKA. Johan.

Jag vill tacka alla som tror på mig! Och ett stort tack till bisittaren! Utan dig vore det aldrig möjligt!

fredag, maj 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

angående "anjovisincidenten" så vill jag å det bestämdaste påpeka att jag "Bisittaren"/"Polacken" inte var i närheten då frågan om jansons dök upp och hade alltså ingen som helst möjlighet att förhindra mr anonyma Jens från att göra a totaly fool of himself! Allmänbildningen i familjen Bjärbo ska väl knappast överdrivas då det räcker för en annan att spela typ fem minuter och rädda käre jens ansikte och passera alla som spelat två timmar. Men ni är bra ändå! Petter kan släcka bränder som ingen annan, Jonathan kan snickra ihop en gunghäst med förbundna ögon, Johan vet exakt vad Hasse Borg gjorde kl 17. 27 den 3/9 1971, Esbjörn kan fånga en koltrast med sin kamera när och hur som helst, Steven "Can drink more than you, motherfucker", Jens........ Kan svepa en sexa anjovis utan att blinka, till exempel. Så visst kan ni Bjärbos!!!!

fredag, maj 04, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Frågan är om det är ansjovis eller om det är skarpsill i Janssons...


Ur akriv X
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ansjovis_%28fiskkonserv%29



Kusin X:s mycket okände försvarare...

Advokat X

fredag, maj 04, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home