torsdag, april 26, 2007

Om att ligga i fosterställning i duschen och gråta.

Många som tränar hårt drivs av den härliga känslan som infinner sig när man avslutat sitt gympass, sin löprunda eller den vardagliga milen på cykeln. Ni vet, känslan av att kunna sjunka ner i tv-soffan med gott samvete och känna att man varit nyttig. Alla vet det. Tränar man hårt kan man njuta efteråt.

Jag vet det också.

Men idag har jag dragit det hela ett steg längre. Och visst, jag har lärt mig saker av det också.

Tränar man ÄNNU hårdare är det inte skönt efteråt.

Då gör det bara ont.

7 Comments:

Anonymous Anonym menar...

det låter inget bra att ligga i fosterställning i duschen och gråta...bättre att ligga sked i badkaret och njuta...

torsdag, april 26, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Håller fullständigt med dig, för hård träning resulterar inte i en skön känsla, förmodligen resulterar den i värk och ond kropp de nästkommande dagarna! Jag ska dock inte säga så mycket, skulle nog kunna vinna världsrekord i den som tränar minst, ge mig motivation :)

fredag, april 27, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Motivation, you say. Hmmm.

Idag har jag sån träningsvärk i rumpan att varken kan gå eller sitta ner utan att göra fula grimaser. Det enda som funkar är att ligga spikrak på mage i sängen, men då kan jag inte andas.
Får se hur jag löser det här.

Seså, ut och spring nu!

fredag, april 27, 2007  
Blogger S menar...

Hehe. Lilla vän då, träningsvärk i rumpan är den sämsta träningsvärken. Just för att alla andra tycker att det är sjukt roligt.

fredag, april 27, 2007  
Blogger S menar...

tjena! jag spanar alltid efter dig när jag är på skolan. Fuskigt du kände igen mig och jag inte dig ;-) du får säga nåt nästa gång ;)

fredag, april 27, 2007  
Blogger Ninde menar...

För mycket och för lite skämmer allt, har min mamma lärt mig ;)
Är väl just det som gäller, att hitta balansen där kroppen hinner bygga upp det som träningen brutit ner.. :)

fredag, april 27, 2007  
Blogger Johanna menar...

jotack. kunde inte röra mig häromdan.. jag hade träningsvärk i ALLA muskler som finns på kroppen. varenda en.
Kunde inte ens promenera, så ont hade jag.

var tvungen att -hu- VILA en dag.

men sen var jag fit for fight igen.
(är inte uttrycket "fit for fight" väldigt 90-tal?)

söndag, april 29, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home