onsdag, maj 16, 2007

Klargörande.

Jag bloggar visst inte längre. Inte som förut i alla fall. Då kunde jag vakna på morgonen och ha tre-fyra inläggsskisser färdiga i huvudet och bara längta efter att få sätta mig vid datorn och skriva ner dem.* Gärna med en kopp kaffe till.

Men den tiden är alltså inte nu.

Tycker jag helt plötsligt att det är tråkigt med bloggar? Nej. Har jag inget roligt att skriva om längre? Jo, mer än någonsin! Har min uppmärksamhet riktats åt ett annat håll?

Utan tvekan.

Min fråga är inte om ni skulle sakna den här bloggen om jag bestämde mig för att sluta helt. Det spelar ingen roll. Jag skulle sakna er. Jag menar inte heller att det här är mitt sista inlägg. Det är det förmodligen inte. Packar jag ihop nu skulle jag ångra ihjäl mig den dagen jag plötsligt sprang på ett perfekt blogginlägg utan att kunna teckna ner det någonstans.

Jag behöver bara stilla mitt dåliga samvete lite.**


*Jag hade ett liv vid sidan om bloggen då också. Det var bara inte som nu.
** Är det inte lite konstigt att jag får dåligt samvete när jag inte skriver något här trots att det egentligen bara är för min egen skull jag bloggar?

9 Comments:

Blogger Lisa menar...

Sluta inte blogga, för bövelen!! Ta semester lite bara. Man behöver det ibland. Man får det.
Jag har övervägt att döda Onekligen varenda dag de senaste veckorna. Men jag älskar ju bloggjäveln. Det går inte att sluta.

onsdag, maj 16, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Hur i helvetes snabb är du, kvinna?! Jag skrev ju inlägget för en halv minut sen och redan har du hunnit kommentera! Du behöver också en paus.

onsdag, maj 16, 2007  
Blogger Lisa menar...

Jag är snabbare än blixten. Och har ganska lite att göra på jobbet.

onsdag, maj 16, 2007  
Blogger Ninde menar...

lill-krizan: Lyssna på lisa nu. Sluta inte. Gör som jag och ta semester istället!

Ses! :)

onsdag, maj 16, 2007  
Blogger Johanna menar...

sluta inte!

det är okej att vara bloggledig ibland. bara man inte slutar helt. sluta helt är för mesar.

onsdag, maj 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

vart har din uppmärksamhet riktats...?

onsdag, maj 16, 2007  
Blogger S menar...

systrar är smarta, lyssna på din! och på oss andra - sluta inte blogga...! och Lisa får inte döda onekligen heller. Vad är det som händer med er egentligen? Kollektiv släkt-noja?!

Nåja, ha det gott! ville bara skriva lite uppmuntrande ord. Hepp från S

onsdag, maj 16, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Sluta inte, käre son!! Jag har så himla kul när jag läser dina inlägg, och jag skulle sakna det alldeles otroligt mycket. Du vet ju att jag inte gillar telefoner, inte lika mycket. Tag lite ledigt och ägna dig åt ditt andra intresse tills du får lust igen.

torsdag, maj 17, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Inte sluta nu, när jag just fått reda på att lisa har en kul bloggande bror oxå:)

Clara

söndag, maj 20, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home