torsdag, augusti 30, 2007

Lill-Krizan - andra sommaren.

Så här är det:

Jag har ju inte direkt sprutat ur mig blogginlägg sen... hmm... 21 april, men nu ska jag på allvar försöka skaka liv i min blogg igen. Det HAR faktiskt hänt saker i mitt liv. Även under blogguppehållet. Såna saker man skulle kunna blogga om om det inte hade varit för en alldeles otrolig brist på inspiration. Jag har helt enkelt inte brytt mig ett skit om min lilla kära blogg med de rosa blommorna i.

Men nu har jag alltså tänkt om.

Den stora anledningen är att jag har lämnat storstad och flickvän (tillfälligt) bakom mig och flyttat hem till mor och far igen. På landet. Jag måste helt enkelt ha något att göra om dagarna. Hej då alla soliga dagar med shoppingrundor på Söder. Hej på er långtråkiga soffliggardagar på landet med mammas obligatoriska utfrågningar om när jag ska tvätta nästa gång och på vilka tider träningarna ligger denna veckan. Beslutet om att börja blogga igen har så smått växt fram under dagen. Men det var inte förrän mamma knackade på fönstret till mitt pojkrum och frågade om jag inte vill komma ut och hjälpa henne att kratta gräs som jag bestämde mig.

Måste. Göra. Något. Vettigt*.

Därför: Välkommen tillbaka, kära besökare! Nu kör vi igen!

*Jag ber er ha överseende med att jag använder uttrycket "göra något vettigt" och syftar på att skriva blogginlägg på en halvfjantig blogg som knappt någon läser.

7 Comments:

Blogger Åsa menar...

Jag läser så kom igen bara;)

torsdag, augusti 30, 2007  
Anonymous Anonym menar...

äntligen!

torsdag, augusti 30, 2007  
Blogger Lisa menar...

Pris ske lov! Jag är förvisso sjukt missnöjd med att du flyttat från storstaden. Men jag gillar när misären ändå för något gott med sig.

fredag, augusti 31, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Så det var däför du var så glad idag, för att du äntligen skaffat dej ett intresse! Skönt att du fått något att fylla dina dagar med igen så att du slipper ligga där hemma på sängen och rulla tummarna. Yes heja bloggen, jag gillar vad du gör med Petter!

fredag, augusti 31, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Nu har jag lärt mig vilka dagar det är träning. Så jag ska vara tyst!!! Och rrån och med nu ska jag inte ta initiativet till något snack, du får sköta det.Jag vet att jag pratar onödigt mycket, som du säger.

lördag, september 01, 2007  
Anonymous Anonym menar...

vi är glada, dina fans :-)

måndag, september 03, 2007  
Blogger Johanna menar...

vad härligt det känns. jag har inte läst en enda blogg på hela sommaren och så kommer man tillbaka och inser att man inte missat så mkt.

lyx!

fråga: varför har du flyttat hem?

tisdag, september 04, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home