lördag, september 01, 2007

Vad är det jag inte förstår?

Tog just emot ett samtal på mobilen från en uppgiven flickvän. Hon är frustrerad över sin ekonomiska situation och lyckas inte sy ihop sin budget på ett tillfredsställande sätt:

-Jag har hamnat i en ond spiral. Om jag ska jobba en massa i höst så hinner vi ju aldrig träffas. Och om jag inte jobbar så har vi aldrig råd att träffas. Jag blir tokig! Mina pengar ska räcka till hyra, mat och kläder. Det går ju inte!
-Kläder?
-Ja?
-Jag tänker inte gå med på att vi inte kan ses innan jul för att du ska handla nya kläder för varenda krona du tjänar. Du har ju redan en massa.
-Skor då?
-Nej.
-Men... det är ju höst!

4 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Köp ett par höst-skor till stackarn! Hon kan ju inte gå barfota heller.

lördag, september 01, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Eller hur, jag håller med Jens. Det är en klok kusin du har.

lördag, september 01, 2007  
Blogger Lisa menar...

Vad du inte förstår Petter: En flicka behöver sina skor!!! Du kanske är av mitt kött och blod, men i den här debatten ligger alla mina sympatier hos Cajsa.

måndag, september 03, 2007  
Blogger Johanna menar...

vännen; din flickvän har rätt. man behöver inte ens vara nån typ av kläd/sko-tokig tjejtjej för att förstå det.

På hösten behöver man nya skor. Och minst 3 nya stickade tröjor. De är nämligen aldrig så mysiga som när de är nya.

tisdag, september 04, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home