torsdag, augusti 31, 2006

Alla ska vi en gång dö. Men...

Då var det dags.

Efter noga övervägande har jag beslutat att byta namn på min blogg. Anledningen är en. Tybbe Däla är ett inte så smickrande smeknamn på en livsfarlig, jättestark och högst autentisk person från Småland. När jag senast googlade på detta namn dök mitt eget ansikte upp på skärmen.

Petter = Tybbe Däla = Inget jag trivs med.

Så för att klara livhanken behövs ett byte. Och det är här ni kommer in i bilden, kära vänner. Ni måste hjälpa mig att komma på ett nytt namn. Jag väljer omsorgsfullt bland alla tänkbara och otänkbara förslag. Allt duger.

Så...hit me!

12 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Heter du Petter?! Jag hadde fått för mej att du hette Kristian.. Lill-Krizan - Kristian.. Solklart! ;)

Det där med bloggnamn är jag inte sååå bra på.. "Lill-Krizan tänker högt" kanske? Det är så duuu liksom *fnittrar och slänger med håret* Hahahahaaaa.. ;)

fredag, september 01, 2006  
Blogger Lisa menar...

Jag är inne på något brandmansinspirerat. Fråga pappa efter en ordvits! "Det brinner i knutarna" eller "Holy smoke" skulle sitta fint. Äsch, du behöver inte fråga honom förresten. Han kommer ordvitsa nedanför här innan dagen är slut. Annars hade vi ju "Mastodontfilms-Mats tänker högt" på förslag. Och det är ju inte att förakta. Eller "Come on baby light my fire" för det är en apbra låt.

fredag, september 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ni driver med mig , men det är inte så lätt att ha en tombola i huvudet.(man kastar in några bokstäver, och får ut en massa konstiga ord)Häromdagen skulle jag köpa en degspade(sk.slickepott)och fick ett så rysligt fnissanfall att jag var tvungen att gå till läskavdelníngen och inventera tombackslagret.Tänkte bara på Putte Slick och Slick-Putte
Kan det vara något? Släck-Putte!?

fredag, september 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ett förslag till:
På flygplatsen kallar vi insatsledaren för "Röd 6".
Om man hottar upp det till "Red Six" så får du ett namn med yvigt utrymme för associationer.

fredag, september 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Haha, Mastodont-Mäts tänkte jag på, men det är sådär auktoritärt... Hmmm..

Light my fire.

fredag, september 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Kristian Tyrann?
The Krizer?
Petter och Goliat?
Pink Petter?
1 night in Petter?
Petter 90210?
Desperate Petter?
Petter is the new black?
Hej jag heter Petter och det här är min asroliga blogg?

Vill du ha fler? Jag är outtömlig :-) :-)

fredag, september 01, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Har du kommit fram till något eller är du ute och testar dina vingar inne i storstaden..? ;-)

fredag, september 01, 2006  
Blogger Smiley menar...

Brandsläckaren :)

Och "brandförsvarets larmcentral" för bloggen :)

lördag, september 02, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Ni är ju riktigt duktiga, allihop!
Jag måste erkänna att "Mastodontfilms-Mäts tänker högt" är lite av en favorit för tillfället. Mest för att jag inte har något som helst med Beverly Hills att göra. "Petter 90210" hade varit fantastiskt roligt!
"Red six"? Näe, lite för långsökt.
Och fasen har jag med Kristian Tyrann att göra?!

Avgörandets stund närmar sig, gott folk. Sista chansen nu.

söndag, september 03, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Kolla, kolla! Det har varit en hacker inne på din blogg och ändrat namnet. Jag tycker att vi alla förtjänar en förklaring till varför du kallar dig lill-krizan. Och glöm för all del inte ändra i din profile! /Hackern

måndag, september 04, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Ehrm... hackern glömde ändra inloggning. Det blev väldigt förvirrat nu. Det är jag som är hackern. Lill-krizan är inte jag. Oh lord, hur ska jag ta mig ur det här?

måndag, september 04, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Är du folkpartist också?!
Tack för hjälpen och middagen, snälla hacker.

måndag, september 04, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home