torsdag, november 02, 2006

Veckans kluring.

Kan du gissa vad som är blött, varar i fyra och en halv timme och ger dig fnasiga läppar?

Just det.

En pingismatch.

Jag och min kompis Jon gick ner till gymmet för att rensa hjärnorna efter tentan. Vi hamnade vid pingisbordet istället. Nu, nästan fem timmars hoppande och springande och smashande senare, är vi tillbaka. Och det enda skrot vi har lyft var när vi plockade upp och ner hållarna till nätet.

Hur det slutade?

Jag vann med 29-4. I set.

Ska gå upp och trösta Jon med en öl nu. Sen är vi nog kompisar igen.

7 Comments:

Blogger Lisa menar...

Men vad är du för en kompis? Kunde du inte ha låtit honom vinna några till? Om jag hade varit han hade jag inte blivit glad igen på en vecka.

fredag, november 03, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag utmanar dig härmed på en 3-setare i Dänningelanda på juldagen efter att jag bankat skiten ur lillbrorsan , som traditionen bjuder.

fredag, november 03, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Lisa: Så här är det. Idrott är idrott. Där har man inga vänner. Han spöade mig i tv-spel halva natten så det jämnade ut sig. Och nu sitter han och ler här bredvid mig och är glad som vanligt.

Bjarbapappa: Jag är inte sen att anta utmaningen. Fri tillgång till pingisbord och motståndare varje dag fram till jul borde göra susen.

fredag, november 03, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Pingis var precis vad jag tänkte på.

Ha en trevlig helg förresten!

fredag, november 03, 2006  
Blogger Jenny menar...

jasså? Pingis funkar för det tillståndet oxå? Då noterar jag det!

fredag, november 03, 2006  
Blogger Peppe menar...

Fnasiga läppar? E det för att ni psykar varandra genom att ropa ut oförskämdheter under spelet?

...och 29-4. Du måste nog trösta Jon grundligt. Jag e inte alls säker på att bara en öl kan reparera skadan.

lördag, november 04, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Peppe: De fnasiga läpparna är en följd av att tungan sticker ut när jag är koncentrerad. Och vi spelade som sagt i över fyra timmar.

lördag, november 04, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home