onsdag, januari 03, 2007

Björnen sover inte längre!

Här har jag gått omkring och stånkat och stönat över att det inte händer något kul att skriva om i min blogg, och så visar det sig att det bara beror på att jag sovit mig igenom hela min semester!

Idag har jag för första gången på två veckor ställt väckarklockan och gått upp i normal tid. Jag har druckit kaffe och ätit frukost (relativt) tidigt och tagit på mig jeans. Och som det har betalat sig!

Plötsligt sjunger jag som aldrig för i morgonduschen. Gör elaka grimaser åt de söta och oskyldiga katterna när jag Brolin-piruettar förbi dem på min väg mot morgontidningen. Och jag har till och med lekt med ljus! (Vilket för en brandmansstudent är ungefär som att präst-Sam skulle sätta sig och bajsa på altarringen).

För att sammanfatta:

Det är som att fira nyår en onsdagmorgon, fast utan påverkan av sprit och provocerande gäster.