måndag, februari 19, 2007

4 dagar kvar av ungdomen.

I helgen fyller jag år. 25 stycken. I vanliga fall brukar mamma få påminna mig när det börjar närma sig födelsedag, men just i år känns det faktiskt lite speciellt. Efter lördagen är jag närmre 30 än 20.

Det känns lite läskigt.

Nu menar jag inte att det är hemskt att bli gammal. Det finns många fina fördelar med det (även om jag inte kommer på några nu) och jag är säker på att det passar mig ganska bra. Jag blir förmodligen en ganska mysig farbror när jag väl vuxit in i rollen.

Och på tal om att växa in i rollen. Det känns som att hela jag sakta med säkert börjar förbereda mig på att bli gubbe. Hur ska jag annars kunna förklara saker som att jag tillbringat kvällen med att slaviskt följa en noga planerad inköpslista på ICA för att sedan åka hem och tvätta och laga grönsakssoppa?

Att jag dessutom upptäckte mitt livs första hårstrå i näsan när jag såg mig själv i spegeln i morse förstärker bara bilden.

Det här är början på slutet.

9 Comments:

Blogger Sara menar...

"Det händer inte så mycket i veckan". Nähä nej, och en födelsedag det är inte så mycket att berätta om va? Va va? Oj, nu lät jag ju nästan lite aggressiv. Det var ju inte alls meningen. Stort grattis i förskott :) Det är inte alls så farligt att fylla 25. Det är riktigt trevligt. Däremot är det riktigt jobbigt att fylla 26...för att inte tala om 27...

måndag, februari 19, 2007  
Blogger malin menar...

Ha ha ha - oldie!

(Och grattis!)

måndag, februari 19, 2007  
Blogger Johanna menar...

haha you´re just paranoid, man.

;)

tisdag, februari 20, 2007  
Anonymous Anonym menar...

tjugofem är en bra ålder hörrudu. grattis i efterskott och ha en bra fettisdag idag. :-)

tisdag, februari 20, 2007  
Blogger Björnen menar...

Vänta tills du fyller 30 - då är du plötsligt närmre 60 än den dag du föddes. Det är scary!

Grattis ska du ha i alla fall!

tisdag, februari 20, 2007  
Blogger Ninde menar...

Välkommen i vuxenvärlden, 25 är en bra ålder.. :)

tisdag, februari 20, 2007  
Blogger A. menar...

Jag tycker verkligen synd om dig som fyller 25... :-)

tisdag, februari 20, 2007  
Blogger Fröken Nina menar...

När jag fyllde 25 sa min (lilla)syster att jag var närmare 50 än födseln... Hi hi, stort grattis iaf! Födelsedagarna efter 25 har faktiskt bara blivit bättre och bättre - tro det eller ej!

tisdag, februari 20, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Du får tänka som jag och Robert Broberg gör... det går bara utför tills du når 50. Sen går det upp igen !!!
Snart får vi fira dig, det ska bli kuuul!!

tisdag, februari 20, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home