måndag, oktober 29, 2007

Fördomar.

Jag får ofta höra att jag är fördomsfull. Att vara fördomsfull innebär i mina ögon inte att man är full av fördomar. Bara att man är mer fördomsfull än andra. Krångligt? Kanske. Men inte nödvändigtvis.

Jag tror att alla människor har förutfattade meningar och fördomar om andra och annat.

Här är min topp 5 av fördomar jag har:

5. Alla som flyttar till en annan stad och plötsligt börjar bryta dialektalt gör det medvetet för att verka coola.

4. Människor som är förmögna att njuta av någon form av idrott är mer sympatiska än andra.

3. Precis som de som uppskattar svampplockning.

2. Alla som håller på något av de tre stora Stockholmslagen Bajen, Gnaget eller Järnkaminerna är lite dummare än vanliga människor.

1. Människor som läser bloggar kan inte låta bli att kommentera inlägg om ämnen som de själva har en personlig anknytning till. Som fördomar, typ.

Visst?

6 Comments:

Blogger Lisa menar...

Men Petter, det här håller inte. Du har ändrat dialekt skitamycket sedan du fick en stockholmstjej. Du bryter på stockholmska. Och försök inte säga emot för jag har rätt. TROCADERO!

tisdag, oktober 30, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Jag visste väl att jag skulle skjuta mina fötter sönder och samman med det här inlägget. Men som sagt, jag berättar inte hur det är, bara hur jag tycker att det är.

Klarade jag mig nu?

tisdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anonym menar...

En annan vanlig fördom är att AIDS uppstod bland kyrkvaktmästare i Bengtsfors.

tisdag, oktober 30, 2007  
Blogger Lill-Krizan menar...

Har fan kan du lyssna på Benke? Han som är så jävla fördomsfull!

onsdag, oktober 31, 2007  
Blogger A. menar...

Du börjar ju bra men när du kommer till punkt 4 tappar du all trovärdighet. Gäller bara de två första klubbarna du nämner.

onsdag, oktober 31, 2007  
Blogger Johanna menar...

visst

lördag, november 10, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home