torsdag, oktober 11, 2007

Sssccchhhhhh!!!!!!!!!!

Alltså, jag kan inte riktigt förstå vad jag har gjort för att förtjäna det här, men den tysta avdelningen på X2000 är verkligen en skänk från ovan. Lugn och skön och bokläsarvänlig miljö. Plus att man inte blir störd när man löser korsord.

När jag blir gammal ska jag ägna alla mina pensionspengar åt att åka land och rike runt i min tysta avdelning och se till att reglerna efterföljs. Ser jag minsta lilla mobiltelefon eller tvingas ta del av så mycket som ett litet för högt "tack!" när någon reser sig för att släppa iväg en medresenär till toaletten är jag den förste att ingripa. Vips är jag där med min finrutiga gubbkeps och mitt pekfinger och markerar vänligt men bestämt mitt missnöje med en enkel ett-ljud-till-och-jag-skär-halsen-av-dig-gest.

Och så ska jag ha den finaste kaffetermosen i hela tåget.

Så det så!

2 Comments:

Blogger Ninde menar...

Rätt skönt ibland, speciellt när man har jobb eller saker att läsa. Men ibland skulle det finnas en mellanavdelning. Där folk fick prata. Men inte skrika. Och bara trevliga medresenärer.. Åkte i helgen o det var helt okej faktiskt :)

måndag, oktober 15, 2007  
Anonymous Anonym menar...

Egentligen borde tysta vagnar vara normen ombord på tåg. Så kan alla mobilblottare och überviktiga affärsmän med handsfree samlas i en vagn(-sdel borde nog räcka) och vara irriterande för varandra istället för oss andra som vill läsa och/eller sova. Tåg ska vara fridfullt och mysigt att åka.

Så för min del får du gärna bli nazipensionär och gå och gnälla på dem redan nu ;)

Hej, förresten, jag hittade hit via Onekligen, tror jag.

torsdag, oktober 25, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home