onsdag, oktober 24, 2007

"Antydan till hål på 1:2, 2:2, 3:2, två på 2:4, 2:3, lite på 3:1, 3:3 och 3:4..."

Vaknade i morse med ångest upp över öronen. Jag gned med tungspetsen över mina tänder och kände hur det isade i var och en av dem. Jag såg sprutorna framför mig och bländades av den övernaturligt starka lampan där jag låg i sängen och vred mig i mina plågor.

Det är snart tre år sen jag var hos tandläkaren senast.

Det besöket slutade med en jättestor fluorflaska i ena handen, tandtråd i den andra och en gnagande samvete inombords. Du sköter inte dina tänder. Jag är ganska säker på att det smakade banangegga i munnen också.

För tre år sen hade jag inget färdigt, men början till hål på femton(!!!) olika ställen.

Jag är ganska säker på att jag tänker skjuta upp nästa besök lite till.

1 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Det kan stå dig dyrt...Gå dit nu & sen tecknar du en försäkring....Länk finns på min sida om mer info om det....

onsdag, oktober 24, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home