söndag, juli 02, 2006

Allons enfant de la patrie, le jour de gloire est arrivé!

Ikväll ägnade jag en soltimme på min bruna löpare, farfars gamla Monark.

Jag cyklade till McDonalds och köpte glass. En sån där liten mjukglass för 7 kronor, ni vet.

(Senast jag köpte en sån kostade de 5 kronor. Det måste varit i mitten av 60-talet.)

När jag betalat och fått glassen i min hand önskade den trevlige, och smått överdrivna, kassören mig en smaklig måltid. På fullaste allvar.

Festlig kille.

På vägen hem visselsjöng jag Marseljäsen och tänkte på Zidane.
En trasig man som spelar sig hel.

Ibland är fotboll vackert...

1 Comments:

Anonymous Anonym menar...

Är det månne så att personalen på Mc Donalds har gått charmkurs?? Eller så är det kanske så att även denna kille har insett att just den glassen är det bästa de kan erbjuda. Det tycker jag. Och jag brukar ha rätt!

måndag, juli 03, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home