måndag, juli 03, 2006

Come on, baby, light my fire.

Jag pratade precis med min kamrat Arvid.


-Brandsoldat Bjärbo, förmodar jag?

-Jag ser gärna att du tilltalar mig så i fortsättningen, ja.

-Jag kan inte bärga mig till jag får se en sotig Petter med bar överkropp och en yxa i ena handen samt en ungmö under andra armen.

Va?! Vad har jag missat?
Hur fasen ska jag klara av det där?!
Jag har bara sett framför mig hur jag står på brandstegen och plockar ner små kattungar ur för höga träd.
Ingen yxa. Inget sot. Och framförallt inga damer i nöd.

Hujedamej.

Ps. Som tur var förbyttes dessa skräckbilder ganska fort när jag plötsligt insåg något ännu värre. Jag ska bli noll-åtta! Gah! Ds.

10 Comments:

Blogger Lisa menar...

Ser ni vem som kommer, ser ni vem som kommer? Unnan med er 08:or! Petter Bjärbo is in da house. JIHOOOO! Jag skrattar ihjäl mig av lycka! En lillebror i staden! Som kan släcka eld! JIHOOOO!

måndag, juli 03, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Ja, det är nästan inte klokt!
Bara jag inte börjar bryta på stockholmska och helt plötsligt tycker att det är helt okej att prata högt i sin mobiltelefon i tunnelbanan. För det är det inte.
Tybbe Däla och Evelisa Däla kommer rula fett!

måndag, juli 03, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Hallåååå!!
Kanon! Grattis! Det får bli du som representerar brandmannayrket i släkten. Du har garanterat valt en grym utbildning och jag pratade med en kompis som precis blev klar och han har haft det hur kul och bra som helst. Akta dig för kattungarna bara..de kan rivas..i alla fall gör de det hemma hos mor och far.
Sen en sak till..flytta till Sigtuna! Här är det läskigt tyst på bussen:)

tisdag, juli 04, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Det låter onekligen lockande. För bussresor lär det väl bli några i så fall.
Jag håller på att se över bostadssituationen och mina olika möjligheter.
Men det ska bli kul var jag än hamnar. Som fan!

tisdag, juli 04, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jälar, vad glad jag blir!!! Min lille pojke ska rädda människor i nöd! Jag blir så himla stolt och jag tycker verkligen som Arvid, du är urtypen för en snygg, sotig brandman.
GRATTIS!!

tisdag, juli 04, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Men jag bara gråter och gråter. Lite för att jag kommer sakna dig fantastiskt mycket förstås, lite för att jag själv har ett litet fjuttigt år kvar i skolan som hindrar mig från att flytta efter dig, men MEST för att du och Lisa och alla söta kusiner kommer att ha SJUKT roligt hela tiden. UTAN mig. Fy farao. Ps. Och ett grattis dååååå, i allsin dar. Ds.

tisdag, juli 04, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Men majan då. Hänka på, vettja!
Jag kommer att sakna dig alldeles för mycket för att jag ska kunna låta dig bo kvar här nere på landet.
Vi kan hänga på Grönan, åka tunnis och keka reker hela dagarna!
I stan sover man aldrig.

Se, jag har redan flyttat mentalt.

tisdag, juli 04, 2006  
Anonymous Anonym menar...

Jag tycker att det är bra att du ska flytta. Jag menar, nu när vi ändå inte är vänner längre... Så det så!

tisdag, juli 04, 2006  
Blogger Lill-Krizan menar...

Hörru, Fialisa. Man ska vara snäll mot sina före detta pojkvänner! Även om de glömmer bort din födelsedag efter fyra år och ger dig en chipspåse i "alla hjärtans dag"-present...

onsdag, juli 05, 2006  
Anonymous Anonym menar...

maste kolla:)

lördag, december 05, 2009  

Skicka en kommentar

<< Home